Fredagsmys på Lextorp

Vi har en diskbänks-grill. Vi har haft en i skåpet i 3 år utan att använda den, till slut grillade vi laxbitar, vilka blev kanoners! Så jag tänmkte vara charmig till tusen och glänsa med att grilla kycklingfiléer.
Hur svårt kan det va? Den ena lampan slocknar när temperaturen är bra...



...sen är det ju bara att slänga i kycklingfiléerna...



...och se till att få ränderna snyggt placerade... (moooahahahaaa!) Och sen pressar man ner den övre grilldelen, låser fast och så kan man greja med annat under tiden.


Alltså, allvarligt talat, hur svårt kan det vara att grilla liksom? Jag har ju precis delat med mig av bästa tipsen!
Visst ser det smarrigt ut? Nyttigt till tusen med grillad kyckling, wokgrönsaker, harricots, fetaost, färska tomater och soltorkade tomater..



Tyvärr var det visst en aning svårare att grilla kycklingfiléer än jag trodde... Man hade utan större svårigheter kunnat klubba ner vem som helst med de torra hårda kycklingarna.... Man kanske ska satsa på att vända dom emellanåt istället för att bara pressa ner överdelen allt man orkar och sen låta dom grillas i typ 40 min. Calle åt inte upp sitt. Kräsna Carl! Jag åt iaf....


Så här nöjd och glad är jag efter första-gången-grillning och oätbar kyckling :-D

Kommentarer
Postat av: Dryden

Så du tänker matcha torra kycklingbitar med mina muffins? Skulle väl inte tro det, även om det såg göttigt ut.

2009-09-09 @ 23:11:12
URL: http://www.dryden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0