Prinsar och prinsessor


Så här mysigt blev det på barnens rum efter senaste Ikea-trippen :-)



Jag veet att jag alltid har pratat om det här med "neutralt". Det måste ju inte vara rosa och puttinuttgulligull till flickor, och det måste inte vara blått och bilar och tåg och verktygslådor till pojkar.... Men hur lätt är det inte att falla dit? Innan man vet ordet av så har man köpt sänghimmel och påslakan fullproppade med hjärtan i klara färger till dottern och innan man hinner blinka så står man där och bäddar med de nya bil-motorcykel-lastbil-traktor-sängkläderna till sonen, och så undrar man hur sjutton man kunde gå från neeeutraaaalt till det där typiska?
Men visst är det kul! Det är skitkul att göra flätor (ja det går faktiskt, om man har tålamod. Haha) och tofsar, sätta i hårspännen som ramlar ur efter fem min, hänga på det rosa Hello Kitty-halsbandet, klistra på de där klisterörhängena som hon så noga väljer ut varje morgon och dressa henne i söta klänningar och strumpbyxor till, eller den där gulliga blusen till ett par fräcka jeans :-)
Och visst är det skitkul att klä Vidar i kamouflageshorts med kedja och den svarta Iron Maiden-tshirten! Eller när han har skjorta och jeans. Och de där blonda lockarna som jag väntar och väntar på att de ska växa ut lite till så han får pappas hårlängd och mammas lockar. Eller när han tittar på leylia och visar att han också vill ha tofs, eller örhängen - för så länge pappa och farbröderna har håret uppsatt och örhängen så kan man ju inget säga, eller hur ;-)

Jag längtar ihjäl mig till nästa Ikea-tripp! Jag måste köpa nya knoppar till köksluckorna, innan jag får ett allvarligt bryt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0