Dags att flytta ut på landet?


Jag läste om ett vitt vin i en tidning, ett box-in-bag-vin. Boxen ser alltså ut som en handväska, så givetvis ville jag testa! För att vara förberedd tills Calle åker till Bolaget så surfade jag in och sökte efter vinet på Systembolaget. För i min värld så borde ju detta vara ett mucho eftertraktat vin, med tanke på boxen. Det finns inte i Trollhättan. Inte särskilt konstigt, tänkte jag eftersom allting verkar hamna i storstäderna först. Men jag sökte ändå vidare på hela Västra Götaland för att se vilken butik med detta vin som ligger närmast. Jag trodde faktiskt att Vänersborg skulle ha det. Faktiskt. Ingen stor stad precis, men man vet ju aldrig. Det finns inte i Vänersborg heller. Däremot så finns det, håll i er nu, i Mellerud och Nossebro! Ja, faktiskt. Mellerud och Nossebro. Inte en siffra rätt i storstadspostnumret. Men vad är det för mening att skicka flashiga lådor ut på landet!? Till vilken nytta skickar man ut spännande nyheter till ställen där de ändå bara dricker hembränt!? Vet de ens vad Systembolaget är för något?! Gaaah! Jag blir tokig! Ska man behöva flytta tillbaka ut på landet för att komma åt de coola grejerna!?

Men jag får väl vänta då, tills nyheten har passerat landet och letat sig hela vägen till stan igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0