En tår i ögat...

Jag har hittat en ny vän... Eller snarare tre nya vänner! :)
Tyvärr kan jag inte ha mer än en, och jag kan inte bestämma mig för vilken! ;(
Min trogna följeslagare hittades i på Åhléns i Östersund för 5 år sedan. Innan dess köpte jag nya vänner så fort jag hittade någon som såg lite roligare ut (nya vänner räknades som en av mina största förbrukningsvaror).
Men så hittade jag den här och har varit trogen längre än jag någonsin kunnat tro.
Tyvärr har min väns yttre börjat ge med sig, så det verkar som att en del av innehållet ramlar ur...
Det är med stor sorg jag har tvingats inse att min Hjärtevän inte kommer finnas här för mig i alla evighet, att den helt enkelt har gjort sitt. Kanske är det så att den inte orkat med alla flyttlass den tvingats genomgå när jag slängt runt med den och tagit med stackarn på nya äventyr och nya boenden.
Chansen att hitta någon som kan mäta sig med min älskling är liten. Mycket liten.
Det var iaf vad jag trodde tills jag hittade en rosa. Och en grön. Och en lila. Och en svart med nitar. Men!
Den måste fortfarande ha samma funktioner som min trogna gamla vän, som tröstat mig när jag varit ledsen, som funnits där när jag fått mina kända impulser och helt plötsligt hittar på något nytt, som ställt upp dag ut och dag in i alla dessa år, som delat mina kickar och mina misslyckanden, som samlat information som påminner mig om våra äventyr tillsammans.
Jag måste känna att jag vet hur den funkar innifrån och ut.

Men hur kan man vara helt säker på att det är en vän för livet? Som orkar i alla evighet?
Är en grön verkligen bättre än en rosa? Är en rosa verkligen bättre än en lila?
Hur vet man?
Hänger det verkligen på utsidan?
Ja. Faktiskt.
Man måste ju bli glad av att se sin vän, och så får man väl försöka anpassa sig efter innehållet och göra det allra bästa man kan för att komma överrens. Man får väl möblera om på insidan tills man känner att det passar, att det stämmer med en själv.

Min gamla vän.


Kan någon av dessa vara min nya älskling?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0