Ett säkert vårtecken.

Jag skiter i blommor som vårtecken. Faktiskt.
Däremot så finns det ett annat idiotsäkert vårtecken.
Tvätt som hänger på tork - ute, givetvis.
Då vet man att nu är vi fan snart framme! :)
Och så fort vi traskar in i maj så är det färjåk till paradiset, saltvatten, grillat flera gånger om dagen som gäller, och då kommer även grodskräcken krypande och årets utmaning får ju givetvis bli att kunna vistas i på samma botten som krabbkräken! Jag tycker fortfarande att de ska hålla till på matbordet i augusti - ickekrälande, istället för på just den botten där jag badar.
Förra året vågade jag ju efter tre dagars bearbetning hålla en död minikrabba i handen. (Den fick åka upp på en spade första dagen, ner i hinken andra dagen så mina kaxiga ungar kunde titta lite också, och sen kröp en levande minikrabba runt i händerna på mig. Jag ryser fortfarande vid blotta tanken. Uuuuh!! :(

Men åter till vårtecknet. Så här såg det ut hemma hos oss förra helgen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0