Mysfredag med barnen


Jag och barnen satsar på mysfredag. Det började med 5(!!) påskägg som stod på soffbordet när jag och Vidar gick upp vid 7 imorse. Bra frukost? Inte särskilt. Leylia vaknade vid 8, och först då hade Vidar vågade Vidar visa vad som fanns i tvrummet. Jag hade satt på filmen -Karlsson på Taket- är favoriten just nu :) Men missade tydligen alla påskäggen som stod på bordet. Well, kl.7 en ledig dag är man inte helt klar i skallen ;D
Men så fick jag, i vanlig ordning, agera skittråkig morsa och säga "Okej, EN till men sen ställer jag bort äggen tills ni har ätit frukost." Det var inte särskilt poppis. Men vem fasen vill vara populär jämt? ;P
Frukosten var en pina, ingen ville äta, alla ville ha påskgodis istället. Men till slut fick vi i oss frukosten och sen var det dags för klippning. Jag började med att klippa Vidar, som hunnit bli GRYMT långhårig! (Well, allt är ju relativt) De senaste tre gångerna har jag bara klippt bort det långa som hängt över öronen. Men idag blev det ny frisyr. Han blev ascool! :D Då tyckte Leylia att det såg himla spännande ut att sitta under klippkappan och så ville även hon bli klippt. Det är inte mycket att klippa på damen eftersom jag håller på att spara ut det som går på henne.
Då slog det mig: Men shit, hur ska det bli den dagen de inte vill ha de frisyrer mamma väljer? Oh my! Det vore ju ett öde värre än döden! Men det är ju långt kvar, det är ju iaf 13,5 år kvar tills Vidar fyller 18, och då har Storebror förhoppningsvis höjt myndighetsålder till 35 ;D
Leylia kom även på att hon ville måla naglarna, och det ordnar jag ju givetvis :D Vilken färg hon valde? Men gissa.... Rosa på tårna och lila på fingarna förståss ;D



Rosa tånaglar...


Lila på fingrarna...


Och en go pussmun på det :D


Vidar är nyklippt...


...och nöjd :D


Leylia är nyklippt...


...och lika tokig som vanligt :D


Sen skulle mamma vara med på kort...


...och en go kram hörde ju till :)


Och slutligen ville Leyan också ta kort...


Det är ju helt ljuvligt att vara hemma med barnen och bara vara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0