Dagens chock...

Jag chockade på dagis imorse. Anledningen?
Jag hade strumpor på mig. Det händer typ.... aldrig!
I oktober kan jag utan problem knata över till dagis och hämta barnen i flip-flops. Till saken hör att det är ungefär 2 minuter frystid att gå hemifrån till dagis. Man överlever det ;) Men varje gång jag kommer utan strumpor så skrattar dom åt mig och så säger E "Jahaja, här kommer mamman som tror att det är sommar året om...Hahaha!"
Nu när det har vart snö så har jag bara kört ner fötterna i mina snowjoggers. Det där sista finliret med strumpor, tandborstning, smycken, hårfix och c-brusfrukosten får jag ta när barnen är lämnade på dagis och jag är på brytaihopgränsen och försöker få packat ner lunchen och hitta nycklar, telefon, skor, jacka och mig själv ;) - samtidigt.

Men idag hade jag såna där goa, luddiga, tjocka strumpor.
"MEN LOTTA!! Va! Men du har ju strumpor på dig!"
Sen fick jag en kram... Hahaha! Fasen, det där med att ta på strumpor var inte bra för min image ;D
Personalen på dagis är störskön! Så jäkla rolig! :D

Så här såg det ut idag...


...Störtsköna strumpor i mina asfula snowjoggers, som jag köpte bara för att de matchar min skidoutfit så jävla bra (och för att jag a.l.d.r.i.g har några vinterskor som klarar kylan i Härjedalen) Dessutom blev jag så jävla avundsjuk på Calle & Co som alltid bara kunde ta av pjäxorna och köra ner fötterna, medans jag fick fixa och trixa i evigheter för att snöra upp, snöra igen, snöra rätt, och fortfarande frysa...
(det är t.o.m såna där krokar som man kan fälla ut under för att man inte ska halka... Men vad hjälper det mig? Jag druttar ju i backen även när jag redan sitter ner :D )


Men de matchar som fan med skidkläderna, och det är ju trots allt det viktigaste ;)


Så här brukar det se ut årets resterande dagar ;)

Kommentarer
Postat av: Dryden

Fötter på arbetsbordet. Fräscht...

2010-01-14 @ 18:48:06
URL: http://www.dryden.se
Postat av: Charlie

Hörru!!

Nästa gång du ska fot-bomba bloggen så varna!

Inte snällt att chocka en fot-fobiker på det sättet :p

2010-01-14 @ 18:51:19
Postat av: Charlotta

Men what Charlie!? Mina små söta fossingar?! Hur kan du ha fobi för dem!?



Daniel... Arbetsbord? Nej, datorbord. Datorer kan omöjligt kopplas ihop med arbete ;P

2010-01-14 @ 20:26:01
URL: http://urlottassynvinkel.blogg.se/
Postat av: kicki

muhaha lotta du är störd!!!! men du har snygga snowjoggings!



Ps: jag har oxå fotfobi men okej då för dina ;) DS

2010-01-14 @ 20:36:26
Postat av: Charlotta

men thanks Kikks!



Muuahahaha! Hade jag vetat att mina nyfixade fötter skulle framkalla sånt här ramaskri och ihopbryt så hade jag lagt upp fler bilder! Muuahahahaaa!

2010-01-14 @ 20:47:43
URL: http://urlottassynvinkel.blogg.se/
Postat av: Charlotta

vänta bara tills jag får lagt upp inlägget om Blondinbellas nyblekta hår... Urk! Det är banne mig en syn som ger men för livet!



DET om något kan framkalla fobier :D



Pssst! Jag tror hon har gjort det själv... X-D

2010-01-14 @ 20:50:05
URL: http://urlottassynvinkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0