Skidsemester!

Ohmy, nu kommer det många bilder ;)

Och det ska väl börjas från början...

Första dagen i backen! Jag verkar onekligen mer än redo ;P


Väl hemkomna blev det en dusch, på med pyjamasen, fixa flätorna (som spretar rakt ut åt varsitt håll) och sen Piff och Puff på tv :D
Söt som socker :)


Vidar orkade inte vänta, utan ville in i receptionen och bygga lego medans vi andra packade in dagens tillbehör i bilarna :)


Väl framme vid backarna åkte han för fullt på stjärtlappen!


...och upp igen!


Sen ner med farmor och Leylia i pulkan!


...och upp igen!


Sen, äntligen, ner på skidorna med pappa :) Det är nästan det enda Leyan pratat om i flera veckor!
"Leya åke fiiidoooj!"


Men yes, of course, jag hann fota mig själv också ;P


Till slut fick Leyan äntligen stå på ett par egna "fiidooj" :) Det var att åka med farfar som gällde :D
Hon hann inte mer än ställa sig på skidorna så ropade hon "MAMMA! DET ÄR JÄTTEKUL!" :)


Vidar ville inte vara med på kort, så vi lekte titt-ut utan att han visste om det...


...och ja, jag fick en bild till slut. En helt underbar sådan :)


Efter 12års väntan var det äntligen dags för mig att stå på en snowboard för första gången...


Jag är envis till tusen och för att ta mig upp i liften de första gångerna så hoppade jag på ett ben. Man gör vad man kan, men upp kom jag så småningom iaf ;)


Sista kvällen värmde Leylia och Joel fötterna framför brasan..


Dagen efter åkte vi hem igen...
Och ärligt talat, decenniets bästa köp är helt klart dvdn till bilen! Varför har vi inte köpt det tidigare!? Resan till och från Härjedalen har aldrig gått så fort! (Nåja, dit-resan tog ju faktiskt 14 timmar. vilket gör att alla resor dit på under 14 timmar går fort, men utan dvdn så har jag förmodligen slängt mig framför bilen redan i Mellerud, dit vi tog oss först efter 4 vansinnestimmar..)


Vi hann även med ett stopp på Burger King i Grums. Leylia älskar hamburgare. Efter att ha blivit introducerad för skräpmaten först för 5 veckor sedan så har de hunnit äta kids-meal tre gånger... Mer än jag gör på ett år! Men som Leylia sa i bilen "Det är jättegott, mamma!"


Vidar mumsar...


Åter i Mellerud: ÄNTLIGEN +grader!



Veckans...

Deltagare:
Farmor
Farfar
Jolen
Tove
Robert
Daniel
Vidde
Leyan
Jag
&
Carln

Frisyr:
Inbakade flätor :D


...Lotta & Tove-frukost:
Turkisk yoghurt med frysta bär, linfrön och solroskärnor :)


...frukostdryck och värmande after ski-dryck:
Ekologiskt te.
-Vanilla Rhubarb
-Sweet Citrus
-Minty Liquorice


...Vidarfrukost:
-Polarpärlan. Med smör, kaviar och prickig korv.
-Apelsinjuice


Skönaste ord/namn:
-Jolen (Joel)
-Fiidooj (Skidor)

-Min mamma!
-Nej, min pappa! :D

-Igeeeen! (Det var dags att dra upp pulkan och åka igen, så fort som möjligt!"
-Ja viiiill juuu! (Leylia ville åka till toppen och ta hela backen ner...)
-Mamma?? Ja älsa min mamma... Viskade Leylia till mig när det var dags att sova :)

...miss:
Det blev aldrig någon sovstund för mig i solariet :(

...årliga:
Magsjukan.
Ingen sportlovsvecka utan magsjuka.
För är det någon gång man ska passa på att vara sjuk, så är det på semestern, då slipper man ju karensdagarna och kan kräkas bäst man vill utan att behöva ha ångest över avbokade kunder ;P


Leylia verkar ha fått en och annan gen från mig. Man ska inte lära sig något nytt, man ska redan kunna allt. Man är redan bäst på allt och kan själv... Leylia nöjde sig inte med barnbacken utan ville åka till toppen. Jag hade inga planer på att stå och balansera på en bräda vid skiduthyrningen, jag studsade raka vägen upp i backen och åkte utav bara farten ;D Jag kom dessutom på ett nytt motto: Skam ta den jävlen som ger sig! ;P Jag var helt genomsvett efter ett par åk, och kan inte minnas att min kropp någonsin reagerat så när jag åkt skidor...? När Calle kom och sa "Nu är det fika..." så fick han ett "Jag har inte tid, ser du väl!" till svar... Jag följde till slut med och slängde i mig maten, innan jag kastade på mig kläderna igen och stack ut i backen. Upp i liften, ner fort som tusan, upp igen och ner fort som tusan, osv, osv, osv... Tills liftklockan stod på 15:58. Då sa jag "Okej, sista åket..." Backarna stänger kl.16. Nu står en rosa snowboard med cericea (eller grå) boots högst på önskelistan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0