Ladies Night..


Jag och tjejerna åkte till Göteborg och Scandinavium för att kolla in godiset på scen under Ladies Night :)
Vi började med tåg till Gbg, och några omgångar skumpa i såna där små pissemuggar som finns på Mödravårdscentralen, som man får ställa in i ett litet skåp med en lucka på varje sida, you know.
Jag tog nog kvällens första puckoplats. "Vart är vi?! Har de byggt tunnel på väg till Gbg?!" Här blev alla lite osäkra och började dilla om att "Det enda jag vet är att det finns en tunnel på väg mot Karlstad..." Vi blev lite fundersamma på om vi satt oss på fel tåg. Då drog jag undan gardinen för att titta ut och se om jag, som trots allt jobbar halvvägs till Gbg, kände igen nån utav åkrarna på vägen. Nämnde jag att vi var i en tunnel? Jag drog undan gardinen och såg....tunneln. Yes, det var förmodligen det smartaste jag gjorde under hela resan.

Tyvärr har jag inga bilder att lägga upp, bara videoklipp, och jag vet inte hur man lägger upp såna utan att gå via youtube.

Anyway. Vi gick först och käkade på O'learys, sen gick vi vidare till Spice för några drinkar. Sen vidare mot Scandinavium, tillsammans med resten av stans tjejer/kvinnor/tanter/kärringar. Framför oss i kön stod några fnittriga 70åringar. Jag undrade för mig själv om de gått fel och egentligen skulle var på PRO? Men de gick in, och vad jag vet så gick de iaf inte ut igen ;)

Och Måns Möller har jag deffinitivt underskattat... Han är ju så jävla rolig så man skrattar ju fan ihjäl sig!! :D

När showen var över och vi gick ut så möttes vi av en komisk syn, en liten brutta som stod och kramade en pelare. Väl utanför dörrarna säger en av de andra tjejerna "Kolla, där står nog hennes kompis..." Och så såg vi en annan tjej soms tod och kramade en flaggstång. Efter en stund iaktagelse av flaggstångskramaren så kände jag att "Vafan, här kan vi inte stå, hon måste ju hem!!" Jag och Mari gick bort, med tanken att vi kunde sätta henne i en taxi så hon kom hem, förhoppningsvis bodde hon ju i Gbg. Men där hade vi skitfel. Vi frågade hur hon mådde, och vart hennes vänner var? "Frida. Hon står här jämte mig..." Men nej, det var ju flaggstången som stod jämte henne. "Vart bor du?" frågade jag i hopp om att kunna lösa situationen snabbt och lätt... "Borås." Men yes, helt fel världsdel, kändes det som just då. Vi fick ett nummer som var ur bruk och sen fick vi numret hem till hennes man. Men gud så käckt det kändes att ringa hennes man som satt i Borås och berätta att frugan inte kan stå på benen. Speciellt med tanke på de senaste händelserna i Götet. Vi var tvugna att gå för att inte missa tåget hem. Men vi ringde på vägen och mannen svarade. "Hej, din  fru står utanför Scandinavium och kramar en flaggstång." Hans reaktion? Han skrattade. Snällt... Han lovade att ringa hennes vänner som var med. Förhoppningsvis var det inte tjejen som kramade pelaren.
Resten av gänget gick i förväg och vi ringde upp för att fråga vilket håll vi skulle gå åt..? "Gå förbi Scandic, så ser ni oss..."
Och vart fan ligger Scandic, undrade ju vi... Så vi frågade tre killar som stod och spanade mot Scandinavium. "Eeeeh, det liggerbakom er...."
Men jaha. Vi vände oss om, och vad låg där?
Jo... Scandic. Den skylten missade vi ;)


Kvällens outfit:


Det sista jag sa till Calle innan jag åkte var
"You don't have to worry about anything... Det finns garanterat ingen som vill ha nån med såna här strumpor utanpå strumpbyxorna ;) " Mer turnoff än så får man nog leta efter ;P


För visst är det lite kärring?? Eller lite "Bamses farmor"-strumpor kanske?? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0