Impuls-trip till Ikea


Mamma tokfyndade på Ikea, vilket jäkla flyt hon hade! :)

Det var alltså jag, mamma, Daniel och Leylia som åkte till Ikea igår :) Leylia blev överlycklig när hon äntligen fick komma in på Småland och leka i bollhavet :) 45minuter senare trodde jag att skrik-och-panik-situationen var ett faktum när jag skulle hämta ut söthönan, men nej, hon blev överlycklig och sprang mot mig som om hon inte sett mig på år och dar! Det gjorde min dag :)
Några fina inköp gjordes, mest praktiska. Och summan jag spenderade gjorde att min vecka, som flutit på med diverse rekord-sättningar, avslutades med ett nytt rekord: Billigaste Ikea-trippen ;P Jag hamnde under 1000kronorsgränsen, när hände det senast?! (Det har aldrig hänt...) Inte ens 700kronosgränsen passerades. Rekord, mina vänner, rekord! ;)

Bordet som mamma fyndade var monterat och klart. Väl ute vid bilen insåg vi att "Fan vad bra det hade vart med Lottas fina Saab" ;P Vi hade Daniels. Det är inte en kombi. Så det var bara att montera isär bordet. Lotten föll på Lotta, den händigaste av de tre vuxna som var med ;P Uttalat av både mamman och brodern. "Säg det igen!" ;) Jag berättade om händelsen för Calle, och berättade även vad mamma och Daniel sagt, svaret kom snabbt "Det förvånar mig inte alls att du är den händigaste av er.." ;D När vi kom hem till mamma la jag in en hägre snäll-växel och satte även ihop bordet åt henne :) Tur hon har va ;)

Jag köpte förvaring. Vår tvättstuga såg ut som Taikon! Det är ett sånt där typiskt ställe som man bara städar och städar och röjer och röjer, dock utan resultat, för dagen efter ser det likadant ut igen ;) Men inte nu längre :)
Några trådbackar och nån meter tyg, så fixar jag det mesta. Händig, var ordet ;P

Före:


Efter:

Eftersom inte skiten ville sitta uppe ordenligt, utan bara rasade ner i höger hörn, vid diskhon, så tog jag super lim och limmade fast tyget och alltihop i hon, därav den orangea klädnypan som tycker fast tyget ;P

Efter:


Jag lever efter devisen "Syns inte, finns inte"
Så bakom draperiet, där det förmodligen inom en galet snar framtid kommer se ut som Taikon, ska jag sätta upp en skylt där det står "Stäng, för helvete! Syns det inte så finns det inte!" ;P

Om jag får säga det själv, så är jag jävligt nöjd med mitt hittepå, som förövrigt bara tog mig ett par timmar att svänga ihop :) Händiga Blixten, det är jag det ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0