Det kliar i hela kroppen!

Det kliar i mina shoppingsugna fingrar! Winnerbäck släppte ny skiva igår. Jag är skitsugen på en klänning! Dessutom är det ju snart dags för födelsedagskalas, och då behöver jag verkligen en ny klänning :-)

Det kliar i mina musiksugna öron! Efter allt gap och skrik (Vidars underbara trotsutbrott) de senaste dagarna så skulle jag kunna döööööö för 5 minuter för mig själv! Jag menar, tänk dig själv att aldrig få gå på toa ifred, aldrig få ha en tyst minut, alltid få äta i farten. Det sistnämnda gör mig inte särskilt mycket då jag hellre hoppar över maten än att äta "på väg" (eller hellre hoppar över den överhuvudtaget).

Det kliar i håret! Nej, jag har inte löss. Däremot toklängtar mitt hår efter en sax, en tight slinghätta och blekning! Gaaah! Jag blir knäpp! Eftersom det finns två barn med i bilden så måste vi planera tillsammans även när det gäller så skitlite som en klippning, dels för att jag inte har nåt körkort, dels för att jag fortfarande ammar, dels för att det behövs en barnvakt, dels för att Vidar inte vill hålla till på Överby, och dels för en massa annat. Så. När jag tog upp detta med Calle:
-Klippa dig? Igen? Det var ju inte länge sen du gjorde det...
-Det är faktiskt snart tre månader sen.... Normala människor, alla utom du och Joel, klipper sig var sjätte vecka.
-Äh, det där är bara nåt ni frisörer kommit på för att tjäna pengar ;-)
-Hahaha!

Det kliar i mina tår och fingrar. Kanske för att mina vansinnigt korta naglar håller på att växa ut? Eller för att de skulle behöva en omgång av någon som kan sin sak.

Det kliar i min kaffetarm, så jag ska ta mig ner, hämta nytt kaffe och sen upp och kolla på Aladdin med barnen...
NU BÖRJAR FILMEN!

Kommentarer
Postat av: Robban

Jag "klipper" mig två gånger i veckan! ;)

2007-09-27 @ 17:37:36
URL: http://www.robertryden.com
Postat av: Charlie

Var sjätte vecka??
Nja, mer var sjätte månad...*visslar oskyldigt*

2007-09-27 @ 19:49:43
URL: http://squirlett.bloggspace.se/
Postat av: Marja

Jag behöver också klippa mig!! Men min frisör har ju övergett mig. :/

2007-09-27 @ 21:26:17
URL: http://marjasoder.blogg.se
Postat av: Dryden

Var sjätte vecka? Är du från vettet? Jag tror på kartellbildning bland landets frisörer!

2007-09-29 @ 09:14:59
URL: http://www.dryden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0