Kräftskiva 6/8-11


Igår satsade vi all inkräftskiva hos farmor och farfar, tillsammans med Joel, Tove och David :)
Kl.17 skulle vi samlas, men Vidar och Leylia hade, i vanlig ordning, inte ro i kroppen att vänta så de stack redan kl.14 :D Men jag och Calle hade fullt upp, så de där tre timmarna försvann rätt fort. Jag hjälpte Josse med håret och Calle fixade i trädgården :)
När vi kom över stod bordet dukat, med gigantiska krabbor, massa kräftor och hur mycket räkor som helst, och färska baguetter, aioli, majonäs, sallad och äggskivor!
Och kräftorna måste nog klassas som de godaste jag nånsin ätit! Eller så hade jag bara väntat hela året på den här dagen, som i mina ögon är årets absoluta höjdpunkt! :D
Man äter ju tills det sprutar skaldjur ur öronen p en! ;D
Leylia däremot ville absolut inte ha några kräkor

Efter maten spelade vi, på mitt initiativ, plump :D
Och första omgången sopade jag banan med allihop och plockade 143 points ;)
Andra omgången gick inte riktigt lika bra, och sista omgången kom jag näst sist. Jag har uppenbarligen inte lärt mig att jag ska sluta medans jag är på topp, eftersom även de två sista omgångarna var på mitt initiativ ;)
23.30 ramlade Carln in genom dörren och låste upp på baksidan åt mig och ungarna eftersom vi envisades med att famla i mörkret på grönområdet, där man inte ser ett endaste shit när det väl har blivit mörkt. Tur att jag hade mobilen med mig som vi kunde använda som ficklampa ;)
Och tur att jag inte är mörkrädd inne i stan, bara ute i skogen ;P

Före skivan:

Nästa helt fyndklädd, dagen till ära ;)
Shorts, halva reapriset, 75kr.
Linne, 80% rea,  30kr
Solblekt hår, sommarekonomiskt ;)
Pippi-koftan är inget reakap, but still - ett kap :)
Sandalerna gick jag sönder redan förra sommaren, men med superlim så kan man laga dom för några veckor, men nu är det dags igen, för 4e gången. Men nej, jag ger inte upp dom!! ;)

Efter skivan:

Jamen hör och häpna, även Calle fyndar ibland (även om han helst inte vill erkänna att han faktiskt köper nå kläder, utan helst skyller över all klädshopping på mig ;) ) Skjortan från Gant, köpt på Pondus är ett reakap, nedsatt från 900 till 600 spänn :) KAP!

Tack till farmor och farfar för en mycket trevlig kväll!! :)

Fotograf bild 1: Calle
Fotograf bild 2: Leylia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0