31/8

Alltså, hur mycket bör man berätta? Allt? Det som låter bra? Det man tror att den andra orkar höra? Ingenting?
Personligen uppskattar jag ärlighet med en gång och från personen det gäller. Omvägar är inget för mig.
Och trots att jag vet att det egentligen är så man bör göra, så vet jag inte hur mycket jag ska berätta. Jag vill berätta allt, men hur vet jag om det är det bästa?
Igår, efter 23år, har jag äntligen fattat varför det kan ta så vansinnigt lång tid på toa för en del människor. Det finns personer som tar med sig tidningen. Varför man gör det kommer jag däremot aldrig förstå. Hur kan man ha såpass med ro i kroppen att man bosätter sig på toa i uppåt en 20 minuter?! Jag träffade en person en gång som faktiskt tillbringade tjugo minuter på toa, varja gång. Utan tidning. Det kommer jag heller aldrig förstå. Helt vansinnigt ju. Har man inget bättre för sig?
Jag drömmer och inbillar mig. Mardrömmar alltså.
Jag drömmer att nån gör inbrott under natten när vi sover och att dom hugger ihjäl oss allihop. Jag vaknar och svettas som en tok och undrar vart sjutton jag är nånstans.
Jag drömmer att jag vaknar och har en känsla av att nåt är fel, så jag går in till Vidar och medveten om risken att väcka honom så tänder jag lampan i taket. När jag kommer fram till honom så ligger han bara där, blek och helt livlös. Längre än så kommer jag aldrig, för precis som jag ska öppna munnen och skrika så vaknar jag av att Calle är på väg in till honom.
Jag fattar inte varför. Vad är det för fel på mig?! Jag förstår inte vart det kommer ifrån....
Jag skulle vilja ha en drömtydarbok.
Och förresten så har Vidar namnsdag idag :-)
Huuuha! Idag har jag massor att göra, tusen samtal att ringa. Gaaah!
Och jag ska fortsätta våndas över sanningen. 

It will soon be over.....

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Du kan tyda drömmar på nätet me =) Det lät inte som några skojiga drömmar det där inte, huvva! Det kan ju betyda saker som du undermedvetet inte förstår förräns du får läsa om det el. likn. Jag har själv varit rädd att det ska komma in ngn via fönster eller dörr och ta mina små hjärtegull..en vidrig oro. NU ska ligisterna på dagis! Kram

2007-08-31 @ 09:58:02
URL: http://www.madeleinemattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0