Lotta på Bråkmakargatan

Calle gick upp tidigt på sin lediga dag och allt, bara för att ge mig frukost på sängen och present :-)
Han var tvungen att påpeka att jag skulle kolla på presenten, annars hade jag förmodligen inte sett den - det stod en stor röd cykel i sovrummet :-)
Frågan är hur han lyckades bära upp den och ställa den där, utan att varken jag eller barnen vaknade. Jag skulle ju iofs kunna sova mig igenom ett bombnedslag och det verkar inte bättre än att båda barnen har fått just den genen dom också.
Så idag har jag lekt "Lotta på Bråkmakargatan" hela dagen! Med hennes födelsedagssång och en cykel i present! Äntligen har jag fått leva upp till det smeknamn som jag fått dras med nästan hela min uppväxt. :-D

Marja bloggade grattis till mig igår. Söt! Hon kom ihåg min födelsedag! Det hade jag faktiskt inte räknat med.
Robert har ringt mig. Mormor och mamma har ringt. Joel och David ringde också.
Linda och Erica har skickat grattis-sms. Anders och Malin gjorde likadant.
Men som jag väntade på första samtalet! Det hann gå två timmar innan nån ringde... Det är ju skandal! ;-)
Första samtalet (det var mamma som ringde.):
-Aa, Lotta.
-Grattis på födelsedagen!
-Det var banne mig på tiden, jag har vart vaken i två timmar och inte en endaste har ringt än! (Bortskämd snorunge. Haha!)

Vi har varit och handlat mat inför firandet på söndag, och jag hann med en tur in på Lindex. Jag har blivit tros-shoppoholic. Haha! Helt sjukt! :-D
Det fick bli en "vilken-dag-som-helst", bortsett från frukosten då :-) Det är skönt att bara ta det lugnt ibland. Och på lördag ska jag dra med mig Calle till Lindex igen ;-) Spännande! :-D

Ikväll blir det Thai-mat, stekta nudlar :-)

Och Daniel, rappa röven, min födelsedag är snart över och du har inte hört av dig med ett endaste litet grattis än! Bah!

Jag väntar fortfarande (och otåligt) på mina tidningsprenumerationer. Varför kommer dom aldrig? Jag vill ha mina premier, NU på bomerangen! Inte ens tills min födelsedag kunde dom skickat dom! Urdåligt! Bah!

Haft en supermysig dag i övrigt, och det bästa av allt: Calle har varit hemma! Det är det bästa jag vet! :-)


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Grattis på födelsedagen =) Vad härligt med en cykel och en RÖD...vill också ha!

2007-08-16 @ 22:29:01
URL: http://www.madeleinemattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0