Händelserik dag

Idag har vi redan hunnit med mer än vanligt. Jag var uppe kl.7 och skrämde skiten ur Calle som trodde att han var den enda som var vaken i det här huset :-D Jag hämtade in tidningen, fixade frukost, bläddrade igenom tidningen och bliagan, skrev julkort, gjorde vällling och väckte Vidar kl. 8. Vi satte os i soffan och myste med Mumintrollen på Barnkanalen, sen var det blöjbyte, klädbyte, tandborstning och på med dvdn. Jag gick ner, duschade och gjorde mig iordning. När jag kom upp igen så satt Vidar i sängen och pratade med Leylia. Dom är för söta, mina charmtroll! Jag gjorde iordning Leylia, sen tog jag hand om gårdagens disk, fönade håret, gjorde iordning vagnen och sen var det dags för Leylias frukost och när hon ätit färdigt så gjorde jag iordning oss för utång. Då var klockan 9.45. Dagen hade bara börjat och jag var redan klar med typ allting! Jag hade t.o.m sökt fram julkortsadresserna på Eniro! (Det enda jag har kvar att göra idag är att fixa middag till Calle. Haha!) Vi gick till Apoteket och tog en extra-runda på hemvägen. Vidar styrde mot farmor och farfar så vi gick dit och lekte en liten stund. 
Leylia är helt vansinnigt snorig! Jag förstår inte hur det kan finnas så sjukt mycket snor i en så liten näsa! När jag ammade henne förut så kunde hon knappt andas för att det var så tätt... Hon bara grät. Min stackars lilla knorr! Vidar har klarat sig helt, än så länge *Knack, knack! Ta i trä*
Vad ska vi göra resten av dagen då? Vi kanske ska ta och knalla ut en sväng till sen när Leylia ha vaknat.... Well. varför inte. Frisk luft är ju aldrig fel.
Igår var jag ute och målade igen. En gång till, sen är det klart! :-)
Calle bakade lussebullar/katter. (Calle säger lussekatter, jag säger lussebullar.)
Det är ju helt otroligt vilken lyx! Vilket kap! Carln julpyntar, lagar mat, bakar lussebullar/katter och pepparkakor. Han är noga med julpyntet. Gardinerna ska bytas, dukarna ska bytas, ljusstakar eller stjärnor i varje fönster, julblommor i fönstren, julkort ska skickas,  julskinka ska ätas och risgrynsgröt ska tillagas. Och julgran ska vi givetvis ha! En uppe och en nere. Inget halvdant här inte! Jag har försökt med att vi kan väl köpa pepparkakor? Och tre påsar med lussebullar räcker väl till oss. Julskinka är väl ingen mening med till oss två? Måste vi verkligen byta gardiner och byta dukar? Och vi kan väl ha en riktig gran nere och en rosa plastgran uppe? Jag balanserar på en skör tråd när jag säger så, ett ord till och jag åker ut med huvudet före! Hahaha! (Han har inte sagt så, men jag vet att han tänker det....) Visst är det mysigt när det är iordning, men allt det här med att plocka fram för en månad och sen plocka bort igen? Det är ju tur att jag har en Carl som gör det där åt mig ;-)

Jag städade tvättstugan igår. Jag gjorde ett ordentligt röj! Torkade, skurade, rev bort tjocka fägkluttar i handfatet (det blev aldrig rengjort efter balkongmålningen, så det var en hel del.) Det har aldrig varit så rent i den delen av huset förut, inte ens när vi flyttade in! Jäklar vad bra jag är :-)

Det är dags att adressera resten av julkorten, sen ska jag kolla om brevbäraren har lämnat avin för att hämta ut mina och Vidars kläder :-)

/C

Kommentarer
Postat av: Calle

Plastgranar (!), köpta pepparkakor & lussekatter, plastgranris och allt annat pynt tillverkat av plast, "av någon annan" färdigkryddad nubbe, köpt Jansson, ingen tomte. Allt endast bevis på hur lata, bekväma och otillräckliga människor är...

2007-12-13 @ 21:09:51
URL: http://calledonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0