Snart nytt år = snart fresh start?

Dra täcket över huvudet. Det är typ vad jag har lust att göra tills året är slut.
Just nu suger det mesta. Hade det inte varit för mina söta avkommor så hade jag förmodligen dragit täcket över huvudet för längesen och bara stannat i sängen över jul och nyår.
Men det är ju snart jul, det ska vara latjo, kul, skratt, Kalle Anka! Inte sura miner, tryckt stämning och en undran om när det smäller till nästa gång.
Förhoppningsvis innebär det nya året en fresh start, utan påhopp och tappra försök till att sabotera. Förhoppningsvis innebär det nya året att vi får lugn och ro. Förhoppningsvis innebär det nya året att vi får vara i fred. Förhoppningsvis innebär det nya året att jag slipper känna ett sting av avundsjuka när det gäller mina kusiners relation till varandra och syskonen Andréassons relation till varandra. Förhoppningsvis innebär det nya året bara roliga händelser och härliga känslor!
Är det någon idé att ge nyårslöften? Röker gör jag ju inte längre, så då blir jag tvungen att komma på något nytt. Inhandla mer till mig själv (kläder, skor, smycken) kanske? Skaffa mig ett liv utan barnen hängandes i benen på mig? Ta mig tid för sånt som bara är jag?
Kan man ge sånt som löften? Jag skulle ändå bara kunna hålla det förstnämnda ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0