That's me

Gnällkärring har nog fått en ny betydelse för kundtjänst på T.B. Det kan numera associeras till en småbarnsmamma på endast 23 fjuttiga år. Jag skulle ju beställa julklappar idag. Först drogs inte rabatten som den skulle, så jag drog igång en chatt med kundservice och fick chatta med en mucho trevlig kille vars namn börjar på R. Han var urenkelt att prata med och ordnade ett ännu bättre erbjudande åt mig och gav mig en personlig kod istället - Han anade nog att det var en riktig hotting han pratade med :-D
Jahaja. Så skulle jag beställa (efter mycket gny och gnäll från barnen, som ju inte gillar att man sitter vid datorn). Handlar man för över 550 pengar så ska man alltså slippa postavgiften på 49:-. Så för att göra något roligare för de 49kronorna så beställde vi ytterligare några småsaker till barnen och -VIPS- så låg vi över 550, men under 600. När jag väl skulle bekräfta beställningen så såg jag att -hejsanhoppsan- de där 49kronorna har dykt upp igen. What the f*ck!? Jag gick in och läste igenom köpvillkoren igen och ser att, sen igårkväll vid 23tiden så har dom ändrat från 550 till 600! Så för att slippa betala den där 49kronorsavgiften så måste man handla för över 600. Men vad i heeeeeeee..... Så, jag drog igång chatten igen. Den norska tjejens kollega skulle ringa upp mig. Det tog en stund och jag hann bli hyfsat irriterad, men så ringde telefonen. Det var en trevlig kille i andra änden. En kille vid namn R. BAH! Men skojar du!? "Hej. Va? Heter du R? Dig har jag nog pratat med tidigare idag - på kundtjänstchatten." Och så berättade jag att rabatten krånglade och att jag fick en annan % istället. Och gissa vad killen svarade "Jaaa, just det! Jamen det var ju jag det..." Vilka är oddsen liksom? Han hjälpte mig igen och förklarade att det nog hade ändrats tidigt i morse. Jag förklarade att jag tänkt göra beställningen igårkväll men att kontot ekade så jag var tvungen att vänta tills idag, men så hade summan höjts?! Han ändrade tillbaka tills jag hade genomfört min beställning. Vilket service! Det är sånt som gör att man återkommer som kund! Och så trevlig som han var så skulle man ju kunna ringa bara för att ha nån trevlig att prata med på dagarna. Hahaha!
Som sagt. Gnällkärring har nog fått en ny betydelse för killen på T.B. :-D


Kommentarer
Postat av: Dryden

Så, rätta mig om jag har fel. Du handlade för 550:- och lite till, bara för att slippa frakten. Hade det inte varit enklare att handla för bestämd summa och istället betala frakten? Nu handlade du ju förmodligen mer än du faktiskt behövde.

2007-11-20 @ 23:53:56
URL: http://www.dryden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0