Levande död

Så kände jag mig igårkväll. Minst sagt.
Vidar sov inget på hela dagen, så han somnade snabbt. Men Leylia är verkligen inte lika enkel. Hon sover tio minuter i stöten, max en kvart. Och hon är svårast på kvällarna, hon vill helt enkelt inte sova oavsett hur trött hon än är. Det värsta är ju att jag inte vet vad det är hon vill. Jag försöker med mat, men det duger inte. Jag bär, jag sjunger, jag kramar, ger nappen och jag känner mig mer död än levande!
Dagens onödiga vetande: Jag har ungefär 10sekunder per dag, för mig själv. Det är när jag går till och från brevlådan. Det ger alltså 50 sekunder på en vecka, eftersom det inte kommer någon post på söndagar och på lördagar brukar Calle smita ut och hämta tidningen. 50sekunder!? Jag skojar faktiskt inte. Tro på fan att jag inte har något liv utan mina barn i närheten.
Nu till något roligt: Vidar har blivit helt besatt av att ha blöja på sig. Så när man tagit av den förbrukade blöjan och inte tar på någon ny direkt (jag tycker att han kan gå utan när vi är hemma) så skriker han för allt vad han är värd. Tar man inte fram någon ny så hämtar han en själv, lägger sig på golvet och väntar på att man ska hjälpa honom. Så, igår då: Vi gick igenom hela den där proseduren med att han hämtar blöjan själv, jag tog på den och ett par kalsonger. Men ett par räckte inte så han gick och hämtade ett par till, la sig på golvet och vänatde på att jag skulle ta på dom också. Hahaha! Ibland kan man ju bara skratta ihjäl sig åt honom! :-D

Jag har redan hunnit baka kladdmuffins idag! Smaskens! Jag måste ju ha nåt på tisdag-och onsdagskvällarna när det är Desperata hemmafruarna och Grey's. Fast till förra avsnittet av Grey's och även kvällens och nästa avsnitt kommer väl handla om olyckan i hamnen? Då är ju frågan om man verkligen är så himla sugen på att äta ändå...?

Kommentarer
Postat av: Dryden

Det är tur att du inte bor i lägenhet, för då hade du inte ens fått de där tio sekunderna för att gå ut och hämta posten...

2007-10-03 @ 22:03:20
URL: http://www.dryden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0