Skogspromenad

Vi tog oss ut till slut. Tre timmar efter klädkriget. Och den här gången gick det hur smidigt som helst att få på långkalsonger, mysbyxor (jag stoppade långkalsongerna i mysbyxorna och drog på båda paren samtidigt), tröjor, jacka, skor, mössa. Utan minsta protest! Det var en riktig wow-upplevelse! :-D (sen vi kom hem har han iofs skrikit sig igenom maten och hela vägen till teven)
Sen gick vi en sväng på parkeringen, sen ville Vidar gå till farbror David som troligtvis inte är hemma (gissa om han grinade när jag satte honom i vagnen och vi bara gick förbi!) efter en stund tog vi oss ut till skogen och där skumpar det så skönt så att båda slocknade i vagnen. 3km gick jag utan protester. Härligt! Imorgon ska jag ta en tur till skogen igen och fota! Jag har hittat värsta fotoställena! Riktiga höstfoton!
Vi gick förbi dagiset och jag kände mig som sämsta förälderna ever (jag känner mig aldrig som nån världsbäst förälder verkar det som) när jag såg alla ungar som sprang runt i tjockjackor och tjocka mössor! Mina barn har tröjor (lager-på-lager-på-lager) och ganska tunna mössor, inga tjockstickade varianter iaf. Vidar har åtminstone kängor på sig ;-)
Och nu tittar han på Aladdin för tredje(!!!) gången idag. Nya favoriten? Skulle tro det va...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0