Hyss och bus

Man måste ju testa sig fram och se vad som händer.
Det måste vart Vidars tanke imorse när han tog Gretas borste (en gul liten nallen med en borste på) och doppade den i toaletten. Det fanns knappt något vatten alls kvar när jag upptäkte hans hyss. Suck. Hela badrumsgolvet, mattorna - allt badade. Förhoppningsvis överlever nallen tvättmaskinen. Fyyyy vad äckligt!
Nu sitter han iaf i lugn och ro i soffan, tittar på Tarzan och äter korvbröd. För en stund sen när han skulle välja film så gjorde han en djupdykning in i skåpet, hela ungen försvann! Hahaha! Tänk att båda två gillar Tarzan så mycket! :-D

Just ja! Igår picknickade vi i trappen (det är inte så illa som det låter). Vidar satt på andra trappsteget och åt korvbröd, jag satt på golvet och ramsade "Baka, baka liten kaka. Rulla, rulla liten bulle och schuuusssss in i ugnen!" Och han apade efter och gjorde rörelserna! Det var första gången jag såg honom göra rörelserna hela ramsan igenom! Shit vad impad jag blev! Haha! Tills nu så har han bara gjort "baka, baka liten kaka..."

På lördag åker vi till Brålanda! Jag tror aldrig att jag tidigare sett fram emot och verkligen längtat efter en tur till Brålanda! Ska vi slå vad om att gardinerna inte finns kvar längre? Vem vågar sätta emot? Det vore så himla typiskt, och i vanlig Lotta-ordning!
Jag hörde förresten Ugglas nya låt (utan barnskrik som överröstar radion) förut. Den är ju riktigt bra! Fast det vore väl konstigt annars, Ugglas lyckas väl jämt liksom.... :-)

Jag passar mer än väl in i beskrivningen av "Du vet att du är mamma när..." Tittar man riktigt noga så kan man se en bild av mig mellan orden ;-) Jag beställde nämligen kläder igår, till Vidar. Lyckan var total! Det är roligare att shoppa till honom än till mig själv. Vad har hänt liksom! Jisses, jag kommer bli en sån där som inte har något som helst liv när barnen inte är närvarande..... Jag har blivit sån.
Och inte blir det bättre av att Vidar och Calle har bytt plats. Eller rättare sagt: bytt sovrum (nej, det knakar inte, familjen sover bara bättre). Om någon frågar oss om tjugo år hur vi fått förhållandet att hålla så kan vi svara att vi haft skilda sovrum. Hahahaha! Ungefär som kungen, som avslöjade att det funkar så bra för att han och Silvia har skilda badrum *asg*

Fan, jag är tragisk. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0