Jag borde söka hjälp.


Vidar höll på att få ett mindre utbrott - hans pappa har tagit ut leksakerna ur skrivaren! Kaos och katastrof! Det är onekligen konstigt att ingenting nånsin får vara som det ska. Samma sak gäller tyngderna i panelgardinerna -både här och hemma hos farmor och farfar- trots att Vidar tog bort dom sist han var där så är det ständigt nån som sätter tillbaka dom när han inte ser :-D
Idag är det packning som gäller, och så ska jag skriva listor så jag inte behöver en hel flyttlastbil för att sova hos mamma i två nätter. Jag är helt störd när det gäller packning. Aldrig någonsin har jag lyckats packa ner enbart sånt jag behöver, uatn det är snarare "Det här kanske behövs..." och "Om han/hon skitar ner den så måste jag hitta nåt som matchar, om inte så blir det en helt ny uppsättning kläder till..." Jag borde söka hjälp för mina problem.

Efter gårdagens skörd av chokladbitar och chokladpudding (och en vägning) så har jag bestämt mig - till nästa badsäsong ska jag ha gjort mig av med 10kg (10,3kg för att vara exakt). Ja, jag är så korkad att jag tror att smal = lycka, både för mig och världen runt omkring mig. 
Finns det ingen chokladdiet, där man t.ex. lever enbart på choklad? Mjöklchoklad, gärna med digestive. Hur ska jag kunna avstå liksom?! Som sagt, jag borde söka hjälp för mina problem.

Jag skrev en jobbansökan igår, sen var Calle där och filade lite på den. Han får min ansökan att framstå som ynkligt ynklig, jämfört med det han filade ihop. Tack för den liksom ;-)

Vissa bebissaker kan reta mig till vansinne. Jag förstår bara inte varför så många människor envisas med att säga:
Tutte, istället för napp. Det är inte en bokstav rätt liksom. Och tutten, den sitter på mamma inte i nappstället för 25-35kr på Ica.
Jajja = nej/ låt bli/ inte så. Det finns alldeles för många "ja" i det "ordet" för att det ska finnas någon som helst logik i att använda sig av det när barnet gjort/gör nåt det inte får.

Säger man  "Vart är tutten?" till Vidar så tittar han frågande och har ingen aning om vad man snackar om, säger man däremot "Vart är nappen?" så kan han utan tvekan hämta den på de mest underliga ställen.

Tänk en gång när vi var på en middag, och mormor till ena knodden sa inget annat än "Jajja" och "Tutte" under hela middagen. Men säg för sjutton Nej om det är det du menar! 
Om barnet ramlade så var mormor framme redan innan barnet landat och blåste och sa "Ååh, stackars. Det går braaaa...." Medans barnets mamma, som uppmärksammat hela incidenten, sa "Det gick bra, upp igen." Helt rätt.
Jag borde verkligen söka hjälp för mina problem :-D

Kommentarer
Postat av: Dryden

Problemen du borde söka för är chokladberoendet och matchande kläder på barn som inte bryr sig ändå. ;) Resterande lät ju faktiskt vettigt. ;)

2007-09-12 @ 14:22:03
URL: http://www.dryden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0