Jag skrattar ihjäl mig.


Barnen sover. I varsin säng. När hände det senast? Det har inte hänt sen Leylia föddes faktiskt.
Jag skulle lägga Vidar och tänkte att nu sover ju Leylia redan så då får Vidar sova i sin egen säng för en gångs skull. Leylia vaknade ju såklart, så jag reste mig och sa till Vidar "Kom, så sover vi hos lillasyster istället..." Sen gick jag in till Leylia, flyttade över henne till dubbelsängen, matade och väntade på att Vidars tassar skulle komma springande. Men det förblev tyst. När Lyelia hade somnat så gick jag in till Vidar och mycket riktigt så hade han somnat, själv i sin egen säng. Det har bara hänt en gång förut, och då var han jättesjuk med hög feber.
Fast det är klart, han var uppe tidigare än vanligt idag och var ju dödstrött :-)

Jag passade på att få i mig kaffet från imorse, och plöjde igenom dagens TTELA och söndagens GT.
I TTELA var det en artikel om Babysim. Åååh, vad jag ångrar (och har gjort länge) att jag aldrig gick med Vidar på babysim i Östersund. Fast å andra sidan så vet jag inte ens om det finns babysim där? Men man är ju itne särskilt sugen på att hoppa i en bikini bara några månader efter förlossningen. Det är knappt så man skulle våga sig på med en baddräkt. Och hur kul känns det att hoppa i plurret med massa folk runt som glor och tänker för sig själva att "Huh! Hur kan hon av alla människor med att visa sig i baddräkt, än mindre bikini!" Det är egentligen bara inbillning, jag vet. Men man har ju ingen lust att göra sig iordning för babysim (eller sim överhuvudtaget) så tätt efter förlossningen. Våtdräkt, here I come liksom. Då känns det inte så himla spännande längre, trots allt.

GT hade ju onekligen en himla intressant artikel att spy galla över.
"Mammornas förvandling."
Men dra mig baklänges för bövelen!
*Ny frisyr.
*Nya naglar
*Nya kläder
*Ansiktsbehandling
*Fejkbränna
*Nya/lånade smycken
*Peeling på spa
"Jag ville ju inte ha trasiga naglar i tv."
Gaaaaaaaaah! Stanna hemma då för sjutton!!!
Är det utseendet eller personen som ställer upp i tv!? Suck. Tror du itne att den där tragiska karl som du tragiska ensamma mamma söker kommer se dig med trasiga naglar ändå, förr eller senare? Ska du kliva upp kl.04 för att fixa dig innan han vaknar? Ska du leka Paris Hilton och köpa nya kläder så fort han (kamerorna i Paris fall) sett dig i en "gammal" outfit? Men suck. Tragiskt, tragiskt, tragiskt. Men vem är värst? Mamma som ställer upp och letar desperat efter en karl i teve? Eller karln som ställer upp och blir ratad om han inte ser tillräckligt bra ut för teve?
Bönderna som är med i teve, tror ni att dom skulle åka på spa och peela bort koskitlukten? Eller att dom skulle köra maikyr för att peta bort lite skit under naglarna? Nej, för då är det itne bra teve längre. En bonde är en bonde liksom. Borde inte en pumpmaskinist kunna vara en pumpmaskinist också då?

Det är synd att jag bara har två barn, jag borde skaffa fler så jag inte har så mycket fritid kvar. Då skulle jag slippa störa mig på desperata, tragiska ensamma mammor.
Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0