Kass start på dagen

Jag undrar just hur den här dagen kommer fortsätta.... Jag kan lova att om jag överlever hela dagen så har jag lätt gjort mig förtjän av vmguld i tålighet.
Vidar började dagen med att vara ledsen, han började dagen redan inatt. Vi gick upp vid halv nio, medans lillasyster fick sova vidare eftersom hon sovit helt sanslöst dåligt inatt. Så från halv nio till ungefär kvart i tio så grinade Vidar konstant, han skrek och tårarna sprutade och ingenting hjälpte. Suck! Till slut gick vi upp och väckte Leylia och bänkade oss i soffan, då blev det genast bättre - tills det var dags för tandborstning, då började han tjuta igen.... För tillfället är han nöjd och förhoppningsvis blir det bättre när han sovit sen.
Leylia har, som sagt, sovit skitkass inatt. Hon har vaknat, gnällt och gnytt och letat efter tutten, ätit, blivit sur och inget har varit riktigt bra. Jag har flyttat runt som en idiot från mitten av sängen till ytterkanten och tillbaka till mitten igen. Det är andra natten nu. Gissa hur pigg och utvilad jag är idag? egentligen ska man itne gnälla när dte bara gått två nätter, men när man itne vet vad som är på tok, och ingen feber registreras och det enda som kan vara tok är busarna som sitter i vägen i näsan, men dom tas ju bort liksom. Jag kanske ska testa att ge henne nappen på nätterna? Jag har även en teori att det kan vara en tand på gång, hon tuggar på pek-och-långfingret hela tiden, på samma sida liksom. Jag vet ju visserligen att tanden är där under, för den vassa kanten känns hur väl som helst.

Jag läste förövrigt en artikel i TTELA idag ang. när det är dags för barnen att börja på dagis. "Man får räkna med att dom blir sjuka minst en gång i månaden den första tiden." EN gång i månaden!?!?!! Jisses!

Jag letar som en galning efter min sax. Min fina skräddarsax som jag fick när jag började gymnasiet. Den är graverad med "Charlotta Rydén, Lycka till i yrkesvalet". Jag vet inte vart den är och det är psykisk påfrestande! Det är ett minne och en jättefin present. Den finns inte hos mamma, inte här, inte hos Marja och säkert inte hos Robert heller. Frågan är om den kan ha åkt med Daniel i flytten? Så Daniel, sitter du där och gömmer min sax för mig?

Nä. En latte till och en treo för att orka med mina söta barn tills det är läggdags igen. Fy, det är helt sjukt att man kan lyckas få en så kass start på dagen.

/C


Kommentarer
Postat av: Dryden

Nej, jag gömmer inga saxar. Tror jag.

2007-09-11 @ 17:51:40
URL: http://www.dryden.se
Postat av: Robban

Nope, inga saxar i denna delen av Östersund heller... Tyvärr får man kanske säga.

2007-09-12 @ 01:40:40
URL: http://www.robertryden.com
Postat av: Marja

Daniel har lika bra koll som vanligt. ;)

2007-09-12 @ 11:10:16
URL: http://marjasoder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0