Katastrof, kärlek och kladdkaka


Den här dagen har verkligen varit alldeles, alldeles underbaaar....
Vi åkte till Torp för lite shopping. Det gäller banne mig att heta Blixten när man har en tvååring med sig.
Vidars farmor sa nåt i lördags som jag inte tänkt på förut; "Det märks att han närmar sig tvåårsdagen." Tvåårstrots heter det. Suck. Jag som hela tiden trott att han haft damp. Nu har vi iaf ett ord på hans underbara beteende, det skulle även kunna kallas "gap-och-skrik-sjukan". Gaaah! Kan någon berätta för mig hur länge trotsen varar? Så jag vet hur lång tid jag har kvar att leva. Vidar kan ta död på vem som helst just nu.
Så alla ni som funderar på att skaffa barn; Adoptera en tjugoåring! Då har dom förhoppningsvis redan flyttat hemifrån också ;-)
Calle berättade att klarar man år 4-9 så kan man lika gärna hänga ihop resten av livet. Inte barnens 4-9, utan förhållandets 4-9. Jahaja. I november går vi in på fjärde året. Trevligt. Sen går det bara utför liksom. Hahaha!
Efter den här dagen är jag bara fullständigt braindead!
Varför kan inte mina barn vara som Emil och Ida? Idylliska ungar sökes ;-)
Leylia är en ängel utan dess like! Hon roas av att man är i samma rum. Hon springer inte åt trettio olika håll på samma gång. Hon har ingen egen vilja. Hon får inga oförklarliga utbrott. Och hon älskar mig 24 timmar om dygnet.
Vidar älskar mig långt ifrån 24 timmar om dygnet. Han har ett humör som mer än tydligt visar att han är min son. Han roas av att göra precis tvärtemot det man säger. Visst låter det underbart! ;-)
Tänk vad skönt när Vidar och Leylia får kusiner och man kan luta sig tillbaka och säga "Guuud vad skönt att jag är klar med det där (vällingflaskor, blöjor, tvåårstrots...)! Eller ännu bättre, man kan hålla bebisen/bebisarna och säga "Varsågod, nu får du/ni tillbaka ert barn, nu ska vi och våra barn gå hem och sova - en hel natt." Hahahahaaa!
Det är säkerligen bara jag som tycker att mina skämt är roliga, men det kan jag leva med :-D

Jag mår überdåligt och kräks snart. Kladdkaka är kräksframkallande :-( Så det får nog bli sängen nästa...
Natti!
/C


Kommentarer
Postat av: Marja

Tror du inte att du om några år har glömt allt det där jobbiga och längtar efter en söööt liten bebis igen? ;) Kram!

2007-09-23 @ 20:45:17
URL: http://marjasoder.blogg.se
Postat av: Dryden

*slår upp ordet "kusiner" i ordlistan*
*hittar inget sådant ord*

2007-09-23 @ 21:16:08
URL: http://www.dryden.se
Postat av: Robban

Ja, du lär nog få vänta men jag hoppas inte allt för länge ;)

2007-09-23 @ 21:53:25
URL: http://www.robertryden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0