Söndag

Imorse tog vi sovmorgon, en lång sådan också. Jag fick panik när jag såg att klockan hunnit bli 9:30 innan jag tog mig ur sängen. Men sover man mellan två sötgrisar så gör man (Calle verkar ha tagit över Vidars rum permanent nu ;-) ), och då ligger man hellre kvar och myser än att gå upp och dona med frulle och allt vad det innebär.

Igår var vi hos farmor och farfar. Vi tittade på fotboll, t.o.m jag tittade! Helt fantastiskt om jag får säga det själv :-)
Fats det hände för lite tycker jag. Det borde sprunigt in en galen dansk och sabbat alltihop! Det tyckte jag var himla skojigt, men så var jag förmodligen den enda som tyckte det också :-D
Vidar åt godis till bristningsgränsen och jag kan lova att jag aldrig sett någon äta så vansinnigt mycket godis! Och då är ändå jag en gottegris utan dess like!

Idag har vi städat. Eller rättare sagt: Jag har städat, barnen har avbrutit mig och det har tagit mig hela dagen att få någorlunda ordning här i huset.
Tanken var att om det görs idag så slipper jag imorgon och i övermorgon och i övermorgonsmorgon. Förhoppningsvis klarar jag mig undan med dammsugning under veckan som kommer.
För till helgen är vi inte hemma, inte nån av oss. Calle åker till High Chaparall med jobbet på lördag morgon och jag tar med mig barnen till mamma redan på fredag, för på lördag ska vi till Brålanda och hälsa på släkten. Vi ska även åka och hälsa på min morfar. Jag ska ta med barnen och mina solglasögon och så ska jag visa vart världens bästa morfar bor :-)
Mamma kallar det bearbetning från min sida när jag planerar i flera dagar vad jag och barnen ska ha på oss när vi ska hälsa på morfar. Jag vill ju bara visa mina söta bebisar från deras sötaste sida :-D Medans min mormor säger att han redan har sett barnen, för längesen. Men det funkar inte så för mig, hemma är där man sist satte sig liksom....
Han är den viktigaste manliga personen i mitt liv. Vad hade min barndom varit om jag inte haft min morfar liksom. Och jag ska berätta allt om honom för barnen!

Min söta dotter har helt sjuka problem med att komma till ro på kvällen. Jag försöker lägga mig bredvid henne när hon vaknar om igen, sjunga "Ekrorren satt i granen", kramas, gosa och ligga näsa-mot-näsa. Men istället skriker hon nåt som skulle kunna översättas till "Damn it, har du inget käk att bju' på så stick!" "Jag vill ha mat! Mat, mat, mat!" "Jag vill gona mig med mammas tutte, inget annat!"
Hahaha!
Hon vet banne mig redan vad hon vill tösabiten :-)

Vi tittade på Idol förut, eller bitar av. Men precis som tidigare i veckan så missade jag den där Göteborgarn som fick bryt och vart helt vansinnig på juryn och stormade ut. Hahaha! Fast fasen, det måste ju finnas med på nätet? :-D
Jag frågade iaf barnen om dom tycker att mamma ska ställa upp i Idol, jag kan gå till uttagningen och sjunga "Ekorren satt i granen..." Vidar gick in på sitt rum (så bra sjunger jag alltså? Haha!) Leylia skrattade så hon tappade balansen :-D


Varför kan folk aldrig nånsin vara nöjd!? Suck. Tacka och ta emot, fortsätt inte med dessa tragiska "peta-finger-i-ögat-försök". Fast det var väl knappast väntat att allt skulle komma med en gång... Men det gjorde det och nu är det över. Slut. Finito. Over. Ended.
Förstå det.
Och sluta kasta bergskedjor i glashus.

Näe nu är det dags för sängen, jag är dödstrött efter den här underbara städdagen.... Och imorgon blir det till att skriva jobbansökan när barnen sover, så jag kommer vara minst lika trött imorgonkväll ;-)
Tack Marja för bilderna! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0