Vansinnigt!

Jag läste precis en helt sjuk artikel på www.aftonbladet.se/kvinna och måste bara skriva av mig.
"Amman på väg tillbaka" och under fanns en frågeruta där man kunde svara på huruvida man är beredd att låta någon annan amma ens barn...
Va? Tänkte jag. Vad är det här för sjukt liksom... Skulle man låta någon annan amma ens bebis!? Vad är det för en galen värld vi lever i egentligen!?
Hade ALDRIG funnits som svarsalternativ så hade jag valt det.
Okej. Kan man inte amma sitt barn av olika anledningar så visst, fine. Men att det finns dårar som kan tänka sig återinföra detta låter ju komplett galet! Inser dom inte att det finns de som skulle avstå amingen för att det är "lättare", "bekvämare" och "enklare" att låta någon annan göra det? Vem vill frivilligt avstå amningen för sådana tafatta ursäkter, räck upp en hand! Jag ser inga händer.....
Skämt och sido, finns det människor som är så egoistiska och lata och bekväma av sig att dom vill avstå? Det handlar om en så himla kort period! Och den perioden får man aldrig tillbaka igen!
Min reaktion beror säkert på att jag inte lyckades amma Vidar så länge som jag hade velat. Jag ser det som ett misslyckande från min sida. Ett enormt misslyckande. Därför är det superviktigt för mig att amma Leylia så länge som bara är möjligt (tills jag börjar jobba) om det går. Och givetvis går det, om man ger sig fan på det!
Visst kan man känna sig som en kossa vid flertalet tillfällen, men det får det vara värt....

Jisses vad man kan reta upp sig på en del saker!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

eeuuww, skulle heller aldrig låta ngn annan amma mina barn, ALDRIG blir även mitt svar som ändå tydligen inte fanns! Barnet blir ju förvirrat vem som är mamma osv..NÄ de där dumheterna hoppas jag ALDRIG existerar! Nästan perverst blä! Man gör som man vill med ammning och ersättning men att amma ngn annans barn, helluuu!! Go Lotta! hihi! Kram

2007-09-16 @ 15:29:27
URL: http://www.madeleinemattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0