Weekend

Mysig helg. Trots vissa mindre roliga detaljer så kan man inte säga att det varit annat än en mysig helg.
Jag och barnen åkte till mamma i fredags och kom hem idag.
Vi har haft mycket att prat om, jag och mamma. Vi har inte setts på två veckor och hade en hel del att ventilera. Så vi har gått igenom många samtalsämnen - lycka, karlar, barn, skilsmässor - you name it liksom. Haha!
Jag pratade med Daniel i lördags. Fan, jag och mamma fattade inte varför det var myrornas krig på teven....
-Alltså, vad är det för fel på mammas teve? (jag)
-Sitter antennsladden i? (Daniel)
-Antennsladden? Det gör det säkerligen inte... Haha!
Och mycket riktigt, det gjorde den inte heller.... Mamma kom då på att hon drog ju ur den i somras nångång när det var risk för åska. I somras nångång! Så mycket tittar min mamma på teven. Hahaha!
Jag frågade henne varför hon betalar tevelicens, och att hon lika gärna kan slänga ut burken och ställa nåt snyggt på den platsen istället. Hahahaha!
Igår var vi på promenad i 1½ timme. Barnen sov och jag och mamma diskuterade livets vesäntligheter...
Nästan hemma träffade vi grannar från Brålanda. "Vad stor du har blitt töös!!" Haha!

Blomsteraffären har blivit jättefin! Hon är så himla duktig, och fantasin bara sprutar!
Så, lycka till igen Linda och Martin :-)
Vi passade på att gå till Möbelhörnan och jag hittade jättefina gardiner till vardagsrummet! Jag måste åka och köpa dom, jag är helt såld och det skulle bli sååå fint!
Jag fick en idé idag om att åka till Rörstrand och titta (och handla givetvis) på Höganäsgrejer, det behövs lite höstnyheter i köksskåpen! Så nu börjar projekt "Inspirera Calle till en Rörstrand-tripp". Jag tar mig wasser over my head ;-)

Jag och mamma pratade om... Var det pengar? Eller operationer? Eller laser? Lycka? Skit samma, jag svarade iaf att om jag skulle få cash över så skulle jag spara till att fixa mina tuttar. Och hon tycker, precis som alla andra, att jag är fullständigt vrickad som ens tänker tanken. Men alltså är det så konstigt att man vill möblera om lite här och lite där när man fött och ammat två barn på hysteriskt kort tid? Är jag ensam om att vilja möblera om kroppen en aning (ganska mycket...)?

Jo, jag försökte lära Vidar att säga "Pappa, jag vill ha (mamma vill ha) en Santa Fe i julklapp!"
-Kan du säga "Santa Fe?" Saantaaaa Feeeee....
Men han bara tittade på mig och höjde aningens på ögonbrynet:-D
Jag förberedde även Vidar på att när pappa kommer hem igen så ska vi berätta att dom ringde från huvudkontoret och ville att jag ska åka på konferens nästa helg, ända upp till badkaret på andra våningen. Det ska räknas bubblor :-D

Jisses, jag hade ju helt vansinigt mycket att skriva om, men efter den här helgen är jag fullständigt tom i bollen....

Kommentarer
Postat av: Dryden

Ibland är jag smart. Ibland är jag ännu smartare och rätt sällan är jag osmart och allra oftast är jag smartast. Som den här gången.

2007-09-16 @ 21:30:14
URL: http://www.dryden.se
Postat av: Charlotte

haha!!
Här har du en till som skulle vilja möblera om tuttarna lite...
Dom har änna tagit hissen ner en våning...
Men ska kanske vänta tills alla bebisar e klara...
Fast Daniel har faktiskt sagt att han ska köpa nya tuttar till mig!
En kompis till honom var oxå villig att bidra lite
*asg*

2007-09-17 @ 00:07:40
Postat av: Marja

Du behöver inte åka ända till Rörstrand för att Köpa billiga Höganäs-prylar, det finns på Outletten i Kungsbacka.

2007-09-17 @ 18:51:49
URL: http://marjasoder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0