Bluff, mygel och bååg

-Jag behöver halstabletter.... (jag)
-Du som inte knaprar piller om det inte är absosilut nödvändligt borde inte ta halstabletter heller. De innhåller ju bara socker. Det är bluff, mygel och båg! (calle)
-Men om jag tror att det funkar så gör det det. Det gäller ju allt, tror man på det så funkar det alldeles utmärkt! (jag)

Faktum är att om jag är övertygad om att jag blir en lyckligare människa av nagel-fix-och-don, ny väska, nya skor, nya underkläder, nya klänningar, ny hårfärg, ny frisyr och en färgglad telefon så hjälper det en bra bit på väg. Tror man tillräckligt mycket, så kan man klara sig nästan ända fram....

Kommentarer
Postat av: Kajsa

ja men det där är ju bevisat! finns massa tester där man gett fejkpiller till personer och placebo-effekten kommit fram. de känner sig både botade och lyckligare.

jag blir lyckligare när det är fint väder, när jag lyckats slita min skinnväska så den är perfekt, när jag har fina naglar och mascaran gjort ögonfransarna perfekta. så va fan!

och jag mår definitivt bättre om jag får äta glass när jag har halsfluss. då har jag mindre ont. så det så! :)

2008-02-27 @ 13:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0