Idag har jag....

...varit på öppna förskolan med barnen.
...lagat tokmycket mat åt mig själv, för ungefär tre veckor frammåt. Det blev grön ärtsoppa och broccolisoppa. Smaskigt värre!
...konstaterat att oavsett hur mycket jag än äter, oavsett vilket mat det är, så blir jag superchokladsugen efter maten. jag bara måste ha något sött efter maten och det får gärna vara choklad. Nu funderar jag på att börja med 72%ig choklad igen för då räcker det oftast med någon enstaka bit för att råda bot på suget. Smart? Yes, I know.
...sett en bissebuss i överkäken på Leylia. Hennes andra bissing i överkäken. Bara ett hörn är igenom än så länge.
...pratat med mamma och nästan börjat gråta, det värker i mammahjärtat när jag hör om sådant hemskt!
...pratat med mormor och berättat att jag nästan inte kunde somna igår för att jag kom på att jag glömde krama henne innan hon gick hem sist. Det grämer mig.
...infört köpstopp när det gäller Vidars garderob (igårkväll bestämde jag det iofs...). Ungen har mer kläder än vad jag har och använder knappt hälften. Trots detta köpstopp så kunde jag inte hålla fingrarna i styr när Calle visade mig en supersöt mys-overall. "Var det inte du som införde köpstopp till Vidars garderob?" "Men en sån vore ju superbra!" (Den inhandlades dock ej, tyvärr) Typiskt mig? Oh, yes it's true! :-D
...busat med Vidar i rutchkanan på öppna förskolan. Han skrattade så han kiknade!
...sett Leylia stå utan att hålla sig i något.
...varit fjantigt lättad efter gårdagens telefonsamtal.
...har jag bestämt mig för att inte bli en sån som tar med sig jobbet hem. Big no-no!
...fantiserat om hur underbart (mer än vanligt, om det nu går?) livet skulle vara med ett par nya glasögon.
...dagdrömt om hur fantastiskt allting kommer vara när vi köper den nya vagnen till Leylia.
...tokskrattat åt Vidar som tittade Hanna-allvarligt på mig och sa med bestämd ton: "Mamma.... Mamma..."
...ätit sallad. Kaninmat. Det händer sååå sällan.
...brakat ner sop-rälsen under diskbänken - igen. Den stöttade sig mot golvet. Bah! Värdelös skit!
...blivit biten i läppen av Leylia, som bara skrattade när jag sa "Aj, aj, aj, aj, aj, ajjj..." Det gör ont än.
...fått spader på föräldrar som använder öppna förskolan som någon sorts avlastning. De mammor som krälade på golvet med sina barn är lätträknade. Tre, för att vara exakt (ja, jag var en av dem.)
...hört "jajja" när en unge gjorde någon otillåtet. Men för sjutton gubbar! Säg nej, om det är det du menar!
...hört Bamse-introt fler gånger än vad som kan räknas som mänskligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0