Lovely!

Imorse tog jag kollektivtrafiken in till city för lite tid för mig själv (shopping på skyhög nivå). Carl och kids lämnades hemma för att jag i lugn och ro skulle få slita ut magnetremsan på kortet som är på väg att bytas ut. Jäpp.
Åhléns, Lindex, Exit, Liljelood, Vero Moda, Wedins, Gina Tricot, Supermarket, Din Sko och Bolaget. Samtliga hemmalämnade hade tröttnat redan vid andra stavelsen i första butiken :-D
Och i vanlig ordning så kom jag innaför dörren med materiella ting till barnen. Typiskt mig. Jag provade kläder, jävlar vad jag provade kläder! Till slut gav jag upp och drog kortet åt barnen istället :-D
Jag behövde lite betänketid vad gällde tre av inköpen så för att få lite distans (hahaha) så knallade jag iväg till Systembolaget åt Calle. När jag kom innanför dörrarna och insåg att "Jag kommer fortfarande ihåg vart allt finns, trots att det är över ett år sedan jag satte fötterna innanför dessa gröna dörrar. Alla hälsade på alla, alla kände igen alla - utom jag. Ingen hälsade på mig, ingen kände igen mig. Det var liksom "Hej, jag bor på Pluto. Jag är bara här och hälsar på..." Alla tittade på mig som om jag faktiskt kom från en annan planet. Jag tittade också på mig själv, i skyltfönstren (vem speglar sig inte i skyltförnstren under en runda på stan?) och insåg att "Jävlar vad liten jag har blivit! Så här smal har jag nog aldrig varit!" Så efter min besvikelse efter överläggningen med vågen igår så var detta en härlig tröst :-D

Jag älskar att impulsshoppa! Det var så längesen så jag hade glömt hur himla kul det är :-)

Jag har haft en helt underbar stund (ungefär hela dan), helt för mig själv idag. Och det bästa av allt var när jag klev av bussen här hemma och möttes av mina underbara :-)

Dags att återgå till städningen innan det är dags för middag hos farmor och farfar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0