Sjukt?

Är det sjuk-eller-förkylningstider nu eller?
Leylia är tilltäppt, och natten har varit sömnlös p.g.a andningssvårigheter.... För min del gör det ju som inte så mycket - jag är ju ändå bara hemma på dagarna och kan sova när barnen sover (OM barnen sover...). Men det stressar mig att Calle som är så lättväckt inte kan somna. Samtidigt kan jag ju inte lägga mig med Leylia någon annanstans heller, eftersom Vidars säng är upptagen. Så det är ju noll mening med att stressa upp sig över situationer man inte kan göra något åt. Egentligen.
Planerna är ju en vecka med snö. Men är Leylia fortfarande så här täppt i slutet av veckan så blir det inget. Det räcker med att en har sömnlösa nätter, 3-5 trötta personer till känns väldigt onödigt. Det ger sig....
Vidars sista bissingar håller på att ta sig igenom, det gör ont (i hans mun och i mitt mammahjärta). Jag kan inte göra så mycket...

Det vore läge för en ny bilstol till Leylia. Egentligen är det ingen panik, eftersom hon fortfarande "passar" i den hon har. Men den verkar inte så särskilt bekväm, mjuk och skön liksom. Vidars stol vore super till henne, och Vidar skulle platsa bra i en stol av den större varianten. Är det ett akut behov, eller är det mitt sjuka shoppingsug?

Jag ska sluta med Tradera. Det är sjukt. Man fastnar, och man vinner aldrig någon auktion (jo, okej... några har jag tagit hem). Men nu har jag hittat ett plagg, äntligen, som jag har letat. Jag ringde t.o.m mormor för att kolla om hon har något sådant som hon inte använder. Igår hittade jag det efterlängtade plagget! Lyckan kan inte beskrivas i ord! Men kommer jag vinna auktionen? troligtvis inte. Då börjar jag gråta. Materialist, javisst! ;-)

BVC gjorde hembesök igår. Leylia är "försigkommen" och "tidig". Hörseln är dte inget fel på. Hon frågade även om vi tycker att Vidar hör bra (eftersom det aldrgi gjordes något "klocktest" på honom.) "Ja, han hör när han vill höra" svarade jag då. Det är ju sant :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0