Trötta barn och konstiga tanter

Jag är i chock.
Vidar tittade på He-Man. Jag sövde Leylia i dubbelsängen när jag hörde att filmen tog slut. "Jäklar, nu blir Vidar vansinnig när han märker att vi ligger här" hann jag tänka. Inte ett ljud från Vidar. Jag hörde hur han tassade iväg, men jag hörde inte vart han gick. Leylia somnade och jag gick ut till tvn för att se vad Vidar gjorde, men det fanns ingen Vidar vid tvn. Istället hade han gått in på sitt rum, krupit upp i sänge, dragit upp täcket och tokslocknat. Hur ofta händer det?! Typ en gång på miljonen. Nu sover dom båda två, så jag ska väl försöka få gjort nåt, typ städa undan. Jag tycker inte jag gör annat.

Måste bara berättade nåt löjligt. Jag och barnen var på apoteket för en liten stund sedan, det var folktomt förutom en stackare som skulle hämta ut något receptbelagt. Inte en människa i sikte i resten av butiken. Så, jag tog det jag skulle ha och styrde fram till kassan (som inte hade någon kassatant). Så ser jag ett huvud sticka fram mellan hyllorna bakom kassan:
"Du får ta en kölapp..."
Skojar hon med mig? Det är ju för sjutton folktomt! Det är ju ingen mer än jag här, tänkte jag och vände mig om för att försäkra mig om att jag faktiskt var ensam... Sedan tittade jag på tanten igen med en frågade blick som faktiskt undrade om hon menade allvar.... Det gjorde hon:
"Du får ta en kölapp, så ser någon här att du vill ha hjälp..."
Men har hon inte redan sett att jag vill ha hjälp? Har hon inte redan sett att jag har ställt upp varan på disken för att jag vill betala och komma därifrån? Suck och stön, jag stegar bort till kölappsautomaten för att ta en lapp, men redan innan jag hinner trycka på knappen så står det en annan tanta i kassan... Jag tog en lapp och gick tillbaka...
"Nummer sextiiioniiio? Står det nummer sextiiioniiio på din lapp?"
Mycket riktig, det stod 69 på min lapp...

Det måste ju vart dagens skämt.... Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska skratta eller inte. Dolda kameran, are you there?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0