Back to Nokia

Ja, det kan man väl säga. Jag har hamnat hos Nokia igen, efter nästan tre år med en Sony Ericsson. Innan S E var jag totalfast i Nokias nät. Nu är jag tillbaka igen. En sprillans 5310 XpressMusic. Hejsanhoppsan! Så här updated har jag nog aldrig varit :-D Liten och fesig, tunn och platt som en pannkaka, röd och svart, söt och fin. Min nya bästa pompis. Men hur sjutton ska jag kunna hitta den i väskan!? Och hur sjutton ska jag lyckas göra slut på hundra pengar i månaden, på en telefon!? Try hard, liksom.... Mamma skulle bli mäkta imponerad om hon visste hur låååg vår telefonräkning är.... Förresten så skulle hon förmodligen inte tro mig :-D
Calle uppdaterade mig när han kom hem med fonen igår:
-Du får plats med ungefär 200 låtar. Superbra när du ska sitta på bussen till jobbet! :-) (sötcarl som tänker på allt!)
-200!? Har Winnerbäck gjort så många?
Men faktiskt - guud vad skönt att kunna fylla fonen med vad jag vill, även om Calle tycker att det mesta är skräp (Zlatan, Mika, Boten Anna, Veronica Maggio. Mouaahahahahaaa!) Det är ju faktiskt bara jag som ska lyssna ;-)
Men ärligt talat, kan man verkligen hitta tvåhundra låtar som man faktiskt tycker är bra, värda att fylla fonen med?

Någon ringde förut. Jag höll på att bädda ner kidsen. Leylia somnade efter många om och men. Hon är toktrött idag och jättemissnöjd. Greta är rolig, allt annat suger.
Vidar är faktiskt väldigt nöjd idag, det är annat än jag kunnat gissa mig till efter igårkväll. Vidar flög upp ur sängen förut när telefonen ringde. Han brukar inte sova mitt på dagen, han sover aldrig mitt på dagen längre. Men en liten vilstund brukar sitta rätt bra, och ögonlocken var tunga och han halvsov när telefonen väckte honom.... Men han är nöjd ändå :-)

Det är ju helt fantastiskt att jag inte hunnit med mer än att dammsuga undervåningen idag. Jag ska duscha, tvätta håret, laga mat, göra ny müsli till Calle, baka bröd, gå till Apoteket och städa klart huset. Och så ska jag roa två barn dessutom. Hej å hå! Jag kommer vara mer död än levande när Calle kommer hem....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0