De oväntade händelsernas dag.

Igår var det De oväntade händelsernas dag.
Först gick vi till öppna Förskolan, inget konstigt med det. Det var bara ett barn där när vi kom. Vidar ritade sina första teckningar! Jag fotade som en tok, det har jag gjort i flera dagar nu. När vi skulle gå hem var Vidar hur lugn som helst. Inga protester alls. Det var dagens första oväntade händelse.
Dagens andra oväntade händelse var att Leylia höll sig vaken från 07:40 till 12. Sen låg hon ute och sov i vagnen, det var dagens tredje oväntade händelse.
Den fjärde oväntade händelsen var telefonsamtalet jag fick när jag precis kommit innanför dörren. Marja. Först fattade jag inte riktigt, men när jag insåg att de faktiskt var just Marja så blev jag jätteglad! Gud vad kul att hon ringde! Inte nog med att det känns som evigheter sen, det är evigheter sen! Jag tror faktiskt inte att vi har pratat på telefon sen vi lämnade Östersund. Och det är längesen!

Well. När vi lagt på och jag gick här och donade så kom jag att tänka på en sak. Jag låter nog som en riktigt surkärring när jag svarar i telefon. Det kan inte vara särskilt upplyftande att höra ett slött "Ah, (det är) Lotta".
Är jag så illa som jag inbillar mig?

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Nej så hemskt är det inte.. Bara just vid lämningen och en stund efter, sen rinner det dåliga samvetet bort vart efter under dagen! =)

Nu går hon mellan 08-14 och när jag börjar jobba så ska hon gå mellan 09-16 så det är nästan samma nu som det kommer vara då! =)

Nej usch, stackars liten, tansprickning är INTE kul för varken barnet eller resten av familjen! Måste ju göra jätte ont! =( Hur många tänder har hon fått nu och hur gammal är hon? =)

Hoppas att ni får en mysig stormpromenad!
Kram

2008-01-17 @ 09:26:14
URL: http://moranna.blogg.se
Postat av: Anna

Haha.. Jag har hört att jag låter stressad när jag svarar i telefonen! =)

2008-01-17 @ 09:43:42
URL: http://moranna.blogg.se
Postat av: Marja

Vi har inte pratat sen ni flyttade från östersund. väldigt längesen. men du låter inte sur när du svarar, du låter som du. :)

2008-01-19 @ 21:05:04
URL: http://marjasoder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0