Djupa funderingar i tandläkarstolen.

Om drygt 2,5 timmar ska jag vara på plats i tandläkarens stol. Det ska bli skönt att få bort de tillfälliga tänder som sattes på plats i måndags, trots att jag faktiskt börjar vänja mig vid dom nu. Det är väl typiskt.....
Calle kommer hem och leker med barnen under tiden, jag blir ju trots allt borta i flera timmar. Med med mucho bedövning (både salva och spruta) så skulle jag kunna sitta där en hel dag... Faktiskt.
Det märks att det är något som inte är som det brukar vara. Precis som i måndags när jag skulle till tandläkaren så häller jag i mig kaffe som en kamel hinkar i sig vatten. Igår innan jag ringde, och medans jag väntade på tillbakaringningen så svepte jag kaffe. Jag har upptäckt en vana, i nervösa och stressade sammanhang så dricker jag mycket kaffe, på mycket kort tid. Hade jag varit rökare så hade jag säkerligen gjort slut på ett paket i halvtimmen, faktum är att i stressade och skitnervösa sammanhang så blir jag röksugen. Fortfarande. Trots att det är 1,5 år sedan jag slutade - igen. Det är ju helt sjukt.  Det finns ju alla typer av missbruk (knark, prít, socker, mat. Listan kan ju bli hur lång som helst!) Hur lyckas man ta sig ur det och sedan undvika återfall? Suget finns väl där resten av livet (oavsett vilket missbruk det handlar om)?

Kommentarer
Postat av: Lollo

tack för tipset! Det ska prövas! Hoppas det gick bra hos tandläkaren!

2008-01-23 @ 17:26:48
URL: http://www.confessionsbyme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0