I huvudet på Gynning

Guud vad kuuul!
Igårkväll tittade jag på "Ihuvudet på Gynning". Jag skrattade mig igenom hela avsnittet! (utom när korkade Alex Schulman var i bild)
Carolina Gynning är ju förjävla rolig! Same kind of humor.


När jag såg familjen med 8(!!!) barn höll jag på att smälla av! Helt plötsligt försvann min rättighet att få säga att jag "har haft en jävligt jobbig dag". Jag har ju trots allt bara två barn. (Men tro mig, det är mer än tillräckligt vissa dagar. Hahaha!)
Sen visades en hemmafilm från en förlossning. Jag började skaka. När tjejen fick upp bebisen på magen höll jag på att kräkas och till sist började jag nästan gråta. Så här löd min och Calles diskussion efteråt:
-Alltså, dom la upp bebisen på magen direkt!
-Ja, det är väl klart.
-Men alltså, dom hade inte torkat av den eller nånting!
-Nej, jag hade också velat ha upp bebisen på magen direkt om det var jag som hade fött ut den....
-Men skojar du?! Fyyy vad skabbigt!
Leylia fick dom torka av (det värsta) innan de fick lägga henne på mig.... Är jag ensam om det?

Nu till årets mest blåsta:
Sen satt ju den där Alex Schulman i rutan och berättade att han tjatar på sin fru om att skaffa barn, men i nästa andetag sa han att barn är dumma i huvudet "för man kan inte diskutera litteratur med dom". Men dra mig baklänges! Vem är det som är dum i huvudet egentligen, Alex? Tror du att det är en vuxen, färdigutbildad varelse som ploppar ut ur din fru när det gått 40 veckor? Och framför allt: Är du helt säker på att dina barn kommer vilja sitta och diskutera med dig när de blir såpass gamla? Är du säker på att de kommer dela dina intressen? Som du sa: Det vore nog bra för dig om du fick barn så du kan Googla någon annan än dig själv innan du kliver ur sängen på morgonen.
Hej å hå.

Nästa vecka är det ett nytt avsnitt. Det får inte missas! :-)

Kommentarer
Postat av: Anna

Jo precis.. Men du har barn och vet hur stark kärleken är mellan föräldrar och barn.. Vet inte om man riktigt kan sätta sig in om man inte har barn själv, jag kan nog uppfattas som lite fjantig hos vissa.. =)

Synd att jag missade det där programmet.. Vilken kanal och vilken tid sänds det?

Alex är så blåst! Usch!

2008-01-16 @ 11:12:31
URL: http://moranna.blogg.se
Postat av: Charlie

Såg slutet på programmet där dom visade filmen från förlossningen.
Jag grät av lyckliga minnen.
Jason la dom upp direkt. Han var inte värst kladdig, men det hade inte gjort något. Han var ju världens (och är) vackraste och finaste bebis.
Sen att han la två jättelass med bajs över hela mig på nån timme var väl mindre trevligt.
Men vad gjorde det...

2008-01-16 @ 18:27:24
URL: http://squilett.bloggspace.se
Postat av: Anna

Okej, jag såg på kanal 5:s hemsida igår.. Skitkul program ju! =)

Det hade gått bra på dagis igår.. Hon hade ätit bra på fruktstunden och på lunchen.. Sovit hade hon också gjort, utan gråt! Däremot så åt hon ingen frukost men det var ju bara en stund efter lämningen så det var väl därför!?

Men gud vad jag saknar henne på dagarna nu! =(

Hoppas att ni har det bra?!
Kram

2008-01-17 @ 09:12:44
URL: http://moranna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0