Lista

1. Hur gammal är du om fem år?
28,5 för att vara nästan exakt.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag ?
Andra föräldrar på Öppna Förskolan, och med barnen givetvis :-)

3. Hur lång är du?
160 fantastiska centimeter

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Vi började kolla på The painted veil i lördags.

5. Vem ringde du senast?
Mormor

6. Vem ringde dig senast?
Mamma

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Ett mms från Daniel.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ringa. Men sms är betydligt smidigare med två otåliga knattar :-D

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda.

10. När såg du senast din mamma?
I fredags när hon var här.

11. Vilken ögonfärg har du?
Blå.

12. När vaknade du i dag?
Calle väckte mig 06:45 när han skulle åka till jobbet.

13. Vilken är din favoritsång?
Ekorr'n satt i granen. Hahaha!

14. Vilken är din favoritplats?
Ena änden av Kreta (jag minns inte vad stället heter) på stranden nedanför hotellet. Sol, bad och världens godaste pommes och ännu godare tzatziki.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Allmäna toaletter

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Om tio år står jag antingen på en skitpoppis, överbokad salong och bestämmer mina arbetstider själv, eller så är jag första klassens lyxhustru som fördriver dagarna med mina ytliga intressen (shopping och beauty. Hahaha!)

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Monster under sängen.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Piff & Puff. Snacka om blåsta korrar! Hahaha!

19. Hur stor är din säng?
180 smala centimeter

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär och bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Jag har en utvecklad förmåga att kunna sova vart som helst, hur som helst, när som helst. Hahaha!

22. Hur många kuddar har du i sängen?
6.

23. Hur många landskap har du bott i?
3.

24. Vilka städer har du bott i?
Brålanda (ja, Joel, jag var tvungen), Vänersborg, Trollhättan, Östersund.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota i tofflor

26. Är du social?
Till och från.

27. Vilken är din favoritglass?
Super Flyers

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Marängsviss

29. Tycker du om kinamat?
Jag äter hellre thai.

30. Tycker du om kaffe?
Ja. Latte. Helst Zoegas Ekologiskt eller Pássion.

31. Vad dricker du till frukost?
Först vatten, jucie eller mjölk för att svälja Mitt Val, sen tre Latte.

32. Sover du på någon särskild sida?
Helst på rygg eller mage, men Leylia bestämmer.

33. Kan du spela poker?
Nej. "Hjulet snurrar men hamstern är död."

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja.

35. Är du en beroendemänniska?
Ja. Latte och choklad.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej. Men jag råkar veta att Madonna fyller år samma dag.

37. Vill du ha barn?
Jag har två :-)

38. Kan du några andra språk än svenska?
Knagglig engelska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, jag tar taxi :-D

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Bassäng - lagom temperatur, inga fiskar, inga skabbiga krabbor som springer över fötterna och inget snusk på botten.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Huset, barnen, Calle och mig själv.

42. Äger du dyrbara smycken?
Ja, känslomässigt dyrbara.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Grey's Anatomy

44. Kan du rulla med tungan?
Nej.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Måste man bara välja en?

46. Sover du med gosedjur?
Nej. Jag, en bebis och en Carl, (ibland även en katt) sen är det fullt.

47. Vad har du för ringsignal?
Hallå? Hallå? Jag måste prata med dig. Jag vill säga en sak. Jag vill säga nånting viktigt kanske. Kanske jag vill säga nånting viktigt till dig och då måste du svara i telefonen, annars vet inte du vad jag ska säga och då vet inte jag vad jag ska säga och då kommer ingen veta vad jag ska sägaaaa... Du måste svara nuuuu!

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, Leylia använder kläder som jag hade som riktigt liten.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Blommor i fönstret.

50. Flirtar du mycket?
Andra säger att jag är flirtig, men jag är ju bara trevlig :-D

51. Kan du byta olja på bilen?
Men varför skulle jag kunna det, med en Carl som jobbar på verkstad?

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Teoriboken.

54. Läser du dagstidningen?
Jag bläddrar bara igenom den till min morgon-Latte.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej. Föräldrar och barn kommer bara en gång i månaden.

56. Dansar du i bilen?
Nej. Jag sjunger däremot.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Rix FM.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Matris på inköpslistan.

59. När var du i kyrkan senast?
När Leylia döptes i augusti.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Vem minns högstadiet?

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Jag hatar att tälta så varje gång räknas som alldeles för länge.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Calle. Han skickade iväg mig till en Carl-och-barn-fri shoppingrunda på Överby i lördags.

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha.. Ja att vara efterklok är väldigt lätt! =)

Ja, vad säger jag, varsågod för inspirationen.. Hoppas att du tar tag i det igen medans du har gett dig på det! Så att inte inspirationen försvinner igen! För det är ju också lätt hänt!

2008-01-15 @ 09:28:37
URL: http://moranna.blogg.se
Postat av: Anna

Isabella hälsar och tackar för kommentaren om henne förresten! Hon blev jätte glad och jag med! :P

2008-01-15 @ 09:34:47
URL: http://moranna.blogg.se
Postat av: KiimJ

Nice lista!

2008-01-15 @ 10:00:17
URL: http://Kimj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0