Måndag

Hon sov till 03-04 någongång inatt. Fantastiskt! Sedan flyttades hon över till dubbelsängen och när jag vaknade ungefär sex timmar senare så låg vi alla fyra och knödde i samma säng. Ikväll somnade Leylia på ungefär 30 min, och då var hon ändå inte så där toktrött, I am waiting for the bakslag ;-)
Idag ahr vi shoppat. Vidar har fått massa nya kläder, Leylia fick ochkså lite påfyllning i garderoben. Vi inhandlade en cykelhjälm till Vidar också. Så idag har jag och Vidar provåkt min cykel :-) Han har även hunnit med lite annat idag. Jag kan sägva så här - Vi har aldrig haft magsjuka barn. Vi har klarat oss i över 2,5 år. Tills nu. Han har åkt på någon light-variant. Igår kväll skickade han upp en hel del (vid matbordet. Vi satte oss inte ner igen....), sedan var det lugnt. Tills i eftermiddags.... Min stackars grisekno. En alvedon och en flaska välling senare var han på benen igen. Förhoppningsvis håller det i sig. Jag är inte så sugen på att dra på mig något sådant, men trots det så har jag inte tänkt mig för utan pussat på honom som vanligt och ätit från samma glass, sked, gaffel som honom. Det är nog no problem.
Jag har lämnat in min mobil idag. Så nu är jag utan alarm, klocka, musik och tidsfördriv. Vad tom man känner sig utan fonen. Det är ju helt vansinnigt att man kan bli så beroende av en pryl... En pryl liksom.... Sjukt, som sagt. Jag lämnde in den i förbifarten och brydde mig inte ens om att få en lånetelefon. Förhoppningsvis hamnar den i det gula kuvertet :-D
Jag tror nog att jag överlever. Man kan ju hoppas.
Förresten så börjar det bli dags att printa ner en önskelista. Jag hittade en dataväska när jag lämnade in fonen idag. En rööööd. ÅÅh, så fin! Tänk vad viktig jag skulle se ut om jag hade en röööd väska att bära datorn och pärmarna i (istället för en Frölundapåse)! Åååh..... Och så ska jag önska mig en klocka, en manlig variant. Det är så snyggt! En enkel, stilren - men karlig. Och Lancôme. Och White Musk (The Body Shop). Polarn och Pyret (det är en typisk mammagrej, att önska sig saker till barnen). Och Samba Heat!
Det räcker så va?
Fantastiskt, jag som alltid tror att det ska bli så svårt att få ihop en vettig önskelista, men det här var ju gjort på notime! :-D

Dags för sängen. Imorgon är det jobb som gäller... Det värsta är att jag fått blodad tand, vi har så mysigt när vi är hemma alltihop...

Kommentarer
Postat av: Dryden

Gult kuvert is the shit!

2008-06-24 @ 00:02:07
URL: http://www.dryden.se
Postat av: Calledonien

Frölundapåse is the shit!

2008-06-24 @ 00:32:29
URL: http://calledonien.blogg.se/
Postat av: Charlie/squirlett

inge kul med magsjuka, hoppas ni slipper smitta. Men dessa små barnbakterier har en tendens att vara envisa. Daniel har inte haft en enda magsjuka på 25 år (hela långa livet) förrän Jason drog hem dagisbakterier. Lömska små rackare...



Och en frölunda kasse kan du ju inte visa dig offentligt med...fniss

2008-06-24 @ 10:11:59
URL: http://squirlett.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0