Livet från den ljusa sidan.

Idag ställde sig Carln min och gräddade våfflor åt mig när jag kom hem! Vilken lyx! :-)
Jag föreslog att han ska bli hemmaman och så kan jag karriära som tusan! :-D
Även idag fixade han iordning så att jag ska kunna blogga, titta på Teletubbies och leka med Leylia samtidigt :-)
Jag börjar tro att det är baktankar ;-)

Hör och häpna - idag läste jag teori på bussen till jobbet! Så fort jag öpnnade boken så blev jag skitsömnig! Alltså, kan dom inte bara dra ner på antalet regler, skyltar och märken? Hastighetsskyltar och en och annan varningsskylt borde väl räcka? Och så de där som det står "Överby" på förståss...

Och så måste jag bara fråga: Varför pratar inte Teletubbisarna rent? Här kommer några exempel:
"E deee?" I svenska språket säger man "Vad är det?"
"Sa niii?" Egentligen borde de säga "Vad sa ni?"
De säger kjäm isället för kräm, bjöd istället för bröd. Men däremot kan de säga -hör och häpna- sparkcykel. SPARKCYKEL?! Men kräm och bröd är visst jävligt svårt att få till...
Hur ska barn kunna lära sig något när det de får lära sig är fel?! Bah! Jävla Teletubbar, prata rent för tusan!


Charlie, jag ska se om jag kan klämma in en dejt i hans schema, någongång mellan blöjbyten och vällingflaskor :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0