Mitt i natten

Alltså, jag hatar helger. Det hör inte till vanligheterna att jag fortfarande sitter uppe vid den här tiden på dygnet.... Jag lider av sömnproblem på helger. Jag skulle kunna göra vad som helst för att slippa, då jag har ett sömnbehov på minst 15h/ natt. Jag behöver min sömn för att kunna vara någorlunda dräglig, för att omgivningen ska kunna stå ut med mig tills nästa sömntillfälle ges. Men vissa helger kan jag bara inte sova, och det driver mig till vansinne. Barnen sover och det vore ju helt fantastiskt om jag kunde göra detsamma, men det går inte. Jag stängde av datorn för att gå och lägga mig och sova. Men det funkade inte så det var bara till att dra igång dumburken igen. Vilket tidsfördriv liksom.... Så nu undrar jag, hur länge ska jag behöva sitta här -vaken, ensam och jävligt trött- och bara vänta på att JohnBlund ska behaga dyka upp? Ibland kan jag önska (i sådana här situationer) att jag bara kunde slänga i mig en låda vin eller två (nykterist som jag är), så jag kunde slappna av och somna av possenten, liksom....

Jag blir så äckligt sur när jag inte kan sova!
Men vem bryr sig? Egentligen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0