Händelserikt dygn

Inatt har jag sovit ungefär 2 timmar, sammanlagt. Vidar har vaknat och gråtit. Han somnade kl. 18:30 igår kväll och har vaknat var 30-45:e minut.
Nöten på jourcentralen är blåst! Strunta i en treåring på det sättet! Bah! Det gör mig fortfarande arg! Idag ringde jag till Vårdcentralen, knappade in numret och de skulle ringa tillbaka cirka 08:50. De ringde på pricken 08:50! Jag frågade om han inte kan få penicillin iaf? (om det nu visar sig vara öroninflamation eller halsfluss eller liknande) Han har ju trots allt bara haft öroninflammation en gång tidigare, man kan ju knappast bli imun på bara två behandlingar? "Jo, givetvis" var svaret jag fick.. Då förklarade jag var jourläkaren sagt. Det hade hon "aldrig hört talas om.... Men det är olika från ställe till ställe." Nu har ju detta pågått sedan i lördags, så nu ska han väl inte behöva plågas mer...? Vi fick en tid idag. En alldeles perfekt tid, som inte krockar med dagsihämtning eller nåt sånt. Great!

Vidar vaknade till vid kvart över nio. Han var ledsen men med täcke, kudde, apa och välling i soffan så blev han betydligt gladare :-) För när man är sjuk så ligger man i soffan med sitt täcke och sin kudde och lyfter inte ett finger! Och så äter man glass :-) På tal om glass så blir det nog till att inhandla muta i form av tablettask om vi ska ta oss igenom mötet med farbror Doktorn.
Dagen började (som synes ovan) bra... Men så drog jag igång datorn, startade Firefox och drog en djup suck. Då var vi där igen.... Men jag känner bara att jag inte orkar längre. Det kommer aldrig bli någon skillnad, vad jag än försöker göra åt det. Jag inser det nu....

Jag hämtade ut tapeterna häromdagen. Guuuuud vilka fina tapeter!!! Jag älskar mina nya tapeter! Och jag kommer älska dom ännu mer när de sitter på väggen! Och det bästa av allt: Jag behöver inte göra det själv ;-) Jag ska ju fixa trappen. Det vägrar barnens pappa göra. Det värsta är ju bara att jag inser hur djävulskt jobbigt det komemr bli, och jag anar att jag kommer tröttna efter första trappsteget :-D Kan man inte hyra in någon som bara tar bort mattan i trappen? Jag kan göra resten, men mattan kan väl någon tålmodig människa göra? Någon som vet vad den ger sig in på ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0