Någonstans mellan Tännäs och Trollhättan...

Jag vaknade av protester från Leylia strax utanför Torsby. Hon skrek, rev och drog i mina kläder. Men en flarra välling fungerade som omsomningsmedel. Det borde varit bra nu, men jag var fortfarande butter. Varför? För att jag -som haft urusel hörsel hela veckan pga dunderförkylning, trots detta- hörde hur RadioSporten dundrade ut ur högtalarna! Det finns förmodligen inget som ger mig allergiutslag som RadioSporten! Jag kan helt ärligt säga att jag hatar RadioSporten, och jag överdriver inte. Jag hatar det verkligen! Varför? Under hela min uppväxt har jag varit tvungen att lyssna på denna terror under varenda bilresa, utom när bara jag och mamma cruisade - då var det andra toner som gällde ;-) Sen att dansband inte är någon hit i mina öron så är allt bättre än den där baskade sporten där programledarna pratar fan snabbare än tåget, vem hinner höra vad som sägs? Och vem har någon hörsel kvar när de successivt höjer rösten, rabblar en harrang om vad som händer på plan och avslutar med ett "Å de e MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!!!!" Finns det någon som inte får hjärnblödning av det där?
Så när Daniel och Robert flyttade ut så var jag övertygad om att aldrig behöva lyssna på RadioSporten igen, eller se på sport på tv heller för den delen...
Jag trodde fel. Calle är nämligen likadan. Han lyssnar på sport (inte ofta när jag är med, som tur är) han ser på sport, han läser om sport... Vart fjärde år är jag mer än villig att hyra en egen stuga i Tännäs, för nog sjutton går det där OS på tv!
Alltså, jag kan tänka mig att kolla på fotboll och hockey - LIVE! Mest för ögonens skull. Men sedan fem år kvittar det, jag ser ju det jag vill varje dag hemma ;-) (nej, inte hockey, inte fotboll - utan en Carl) Det är väl därför man, som tjej, överhuvudtaget kollar på mansdominerade sporter? Eller? ;-)
Anyway. Jag tror att det är ett gift.... Ett "länge-leve-singlar"-gift. För vilken tjej/kvinna står ut med en karl (i långa loppet) som lyssnar på andra karlar som skriker i extas - över sport? Egentligen?
Fast det fanns en bra grej med RadioSporten i lördags, nämligen när de bröt för musik. Det var ju t.o.m bra musik! Första avbrottet var Carlene Carter.

Carlene Carter, Boppers och Dolly Parton är bra bilmusik :-D

Kommentarer
Postat av: Erica

Ha ha! Du är inte ensam! På söndagarna när vi åker hem från Vemdalen brukar Jens höra på radiosporten. Och jag blir alltid så stressad och på urdåligt humör :( Man undrar vad det är för fel på radiopratarna!!

2009-02-25 @ 19:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0