Tillbaka på noll.

Jag har haft, enligt Malin, magkatarr under veckan. Det där är något jag aldrig, någonsin haft så jag visste inte vad det innebär. (Fast å andra sidan så påstod jag ju att jag aldrig haft en öroninflammation i hela mitt liv  - Tills mamma sa att jag var ett öronbarn, och påminde mig om rören (och dom kommer jag ju iofs ihåg) som opererades in - vid två tillfällen!) Magen har varit i sämsta tänkbara skick. Det började i lördags.
Jag kom till salongen, och rusade ner på toa, där kom allting upp - allt jag inte ätit.
Jag gick upp igen, tog emot min kund men förklarade läget - att jag inte kände mig helt prima. Det var lugnt, sa hon.
Jag la i färgen, satte henne i värme och rusade ner på toa - igen. Sen sköljde jag ur färgen, drog slingor, satte henne i värme och rusade ner på toa igen... Så höll det på. Sju vänder ner på toa, innan hon ens lämnat salongen... Bah! Som tur är så har jag haft henne många gånger så jag sabbade inte första intrycket iaf. Hahaha!
Jag avbokade resten, åkte hem och tog en sväng in på toa igen.
Sedan dess har magen vart helt ur spel. Sedan i måndags har jag haft konstant ont i magen, som kramper. Man kan jämföra det vid värkar - Ibörjan-värkar. Det är så där så att jag har krupit ihop varje gång magen har krampat. Och faktiskt - Jag har hellre värkar! Då vet man ju vad och varför. Man vet också att man kan bli drogad så länge det varar, och framför allt - att det snart är över!
Blåbärssoppa och avslagen CocaCola är väl i princip vad jag har livnärt mig på under veckan. Men matsugen som jag har varit så har jag ju fått i mig lite annat också... Lite, lite grann. Bättre än inget. Blåbärssoppan luktade spya så jag fick hålla för näsan varje gång jag drack. Avslagen CocaCola är väl ingens favorit precis? Men man gör väl så gott man kan för att vara snäll mot magen i såna lägen :-D
Men så imorse reflekterade jag inte över magen överhuvudtaget, man reagerar ju bara när det är något som inte stämmer, eller hur?
Men efter en timme eller två så slog det mig - Herrigud, magen verkar ju bra igen! Och det kändes bara så himla skönt!
Efter sömnlösa nätter, konstant trötthet och ont så kändes det bara så skönt att det äntligen var över. Men så, för ungefär två timmar sedan, hamnade jag i en stressad och pressad situation som jag vet tar kål på mig, och magen reagerade direkt! Och så drog det igång igen.... Nu är jag tillbaka på noll..... Jag börjar snart grina! Jag är så trött på det här! Jag är aldrig sjuk, så därför slår det till ordentligt när det väl är dags istället...
Men egentligen, varför klaga? Det finns de som har det värre. Det finns alltid de som har det värre. Men man måste ju få spy ur sig lite ibland, för att vara lite vitsig ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0