Hört på G.T

Jag var in en sväng på Gina Tricot på Överby idag. Var tvungen att införskaffa lite nya nödvändligheter. När jag står där vid ett ställ och letar så hör jag två tjejer börja prata. Av hälsningsfraserna att dömma så är de gamla vänner, eller kanske bara bekanta som inte setts på ett tag...
Bekant 1 frågar vad bekant 2 gör nu för tiden... Det kommer fram att Bekant 2 jobbar på Max (eller Mc Donalds) varpå Bekant 1 blir tyst en stund och sedan säger:
-Eeeeh... Jahaaa..... Ja, man måste ju ha ett jobb.

Men WHAT!? Jag höll på att trilla av pinnen! Är man inte mer än 19-20 år (för de var inte äldre än så... Ev. helt nybakade studenter direkt ur ugnen...) så får man väl ta det som finns och det man blir erbjuden!? Jag stod inte kvar tillräckligt länge för att höra vad Bekant 1 is doing for a living, men hon är säkert en högt uppsatt och mycket, mycket viktig person på sin arbetsplats ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0