Städhjälp och lögner


Leylia fick åka till mormor och Vidar följde med och städade bilen. Det var väldigt spännande :-D



Jäkligt välstädad utsida ;-)






Allt åkte ur och städades. T.o.m bilstolarna... Av någon anledning så var det Gris-Nils bilstol som var skitigast ;-)


Calle tömde ur och fyllde på...


Han lärde mig även vad det är för olika grejer som sitter under det där stora locket ;-D
Batteriet har ett plus och ett minus ;-)


Han plockade av och balanserade hjulen... Han satte givietvis tillbaka dom också ;-)


Riktig storstädning med andra ord. Klädseltvätt, fönsterrengöring, dammsugning osv, osv, osv...

Så nu har jag konstaterat att Calle har förbrukat sin rätt att gnälla på att jag aldrig hjälper till att städa bilen. Och jag har även konstaterat att Calle är en lögnare. Han har hela tiden påstått att den plats det är skräpigast på, och som tar längst tid att städa är min plats. BIG NO-NO! Den skräpigaste platsen är hans, Leylia hamnar på en fin andraplats och jag hamnar på tredje-och-sista-plats! Det ger oss bara Vidar kvar, men han är så ordningssam så han lyckas inte ta sig in på listan över skräpigaste platsen ;-)

Kommentarer
Postat av: Dryden

Eh, du städade ju inte. Du verkade ju mest kuta omkring och fota.

2009-11-16 @ 13:30:21
URL: http://www.dryden.se
Postat av: Charlotta

Hörrö, pass dig! calle ville ha hjälp med att tvätta utsidan... självklart gjorde jag det. men när det var dags för insidan så stod han mest och tittade på, tog av ett däck emellanåt och "balanserade" (eller tittade på det en stund) och satte på plats igen. Så eftersom jag hann fota lite också, så måste ju det betyda att jag är betydligt mer tidseffektiv och flitig än vad han är ;-)

2009-11-16 @ 20:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0