Dagens roligaste

Jag och Leyan gick själva till dagis imorse, eftersom Vidar inte mådde riktigt bra... Och hon pratade hela tiden. Precis hela tiden. Och hon säger ju så många sköna grejer som man skulle vilja skriva ner, men med mitt guldfiskminne så är ju hälften glömt redan innan jag hinner tänka tanken att jag ska komma ihåg det ;D
Hur som helst, så kom vi och gick över parkeringen här utanför och innan vi kom upp på cykelvägen så möter vi en hund och dennes matte. Det var en jättefin hund, en helt ljuvlig Golden :) Den här hunden har tydligen opererats, för den hade en tratt om huvudet...

Leylia - Titta mamma, en stooor hund!
Jag - Ja, har du sett vilken stor och fin hund!
Leylia - Men mamma, titta! Vovven ha halsband....och en lampa!

Jag dog. Så jävla störskön unge! :D
Det är ju helt underbart att lyssna på deras fullständiga ärlighet.

Eller som när vi skulle gå till dagis för Vårfesten, så stod hon och väntade otåligt innanför dörren med sin muffinspåse i handen och sa "Kom nu mammaaa!"
-Men snälla Leylia, jag måste ju göra mig iordning. Så här kan jag ju inte se ut heller...
Svaret? "Nääääääää, de gå ju inte mamma...."
Tack, liksom :D


Vidar har ju som sagt varit hemma idag, han hade ont i magen, stackarn :( Men han hade tydligen såpass lite ont att han tyckte att han kunde gå ut ;) Jag föreslog att vi skulle ta cykeln till affären, vilket tydligen var det bästa förslaget jag kommit med hittills :D Han åt upp sin mat, och halvvägs upp för trappen sa han att han skulle gå upp och ta på sig kläder. Det tog en stund, coh jag hörde hur han rev och slet i lådorna på övervåningen och tänkte "Ohmy, hur ska detta gå..." Ner kommer ungen, iklädd något som jag hade kunnat lägga fram! Skitsnyggt! Han har lärt sig nåt av alla mina timmar vid byrån med deras outfit-pussel :D Finaste killen! :) Men så har han ju att brås på också ;)


Jag och mina hjärtan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0