Skalhamnspremiär

Först öppnade vi skumpan och delade med oss av goda nyheter och när Calles föräldrar gott tillbaka till sitt så körde vi den obligatoriska Yatzyn. Man måste spela Yatzy när man är i Skalhamn. Och pricken över i blir om man dessutom lyckas slå en Yatzy också (vilket jag givetvis gjorde) ;)


Skumpa i plastglas. Ja, man tager vad man haver. eftersom någon int ekunde köra husvagnen ut till Skalhamn med största försiktighet och undvika gropar i vägen så hade ett vinglas slagist i bitar, och någon måste ju offra sig - så jag slog till på ett plastglas. Är det camping så är det ;D




Sen blev det Yatzy. Jag fick inte hålla på med siffrorna, eftersom Calle påstår att jag bara räknar fel hela tiden (till min fördel givetvis) men jag fattar ju så klart inte vad sjutton han pratar om ;P


Jag ger mig inte förrän jag får den bästa kåken, det högsta paret, det högsta tvåtalet, osv,osv, osv... Vilket oftast resulterar i att jag förlorar eftersom jag måste stryka så jävla många andra. Och när man t.o.m får stryka 'chansen' så är det jävligt illa ;D


Calle var nöjd, hans sommar började bra... Jag kan bjuda på den, det kan ju hålla hans humör uppe till midsommar iaf ;)


Och sen slog jag givetvis min första Yatzy :) Hur många Calle slog? Ingen...så klart ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0