Benen gick sönder...


Leyan brukar säga "Mamma, benen gick sönder..." när hon vill att jag ska bära henne, eller när hon helt enkelt inte orkar gå... Den här gången gick faktiskt benen sönder...
Ungen klättrade längst upp i klätterställningen, ramlade ner och satte sig på foten. Stackarn kunde inte stötta på foten överhuvudtaget. Men hade den vart bruten så hade hon ju inte slutat grina.. Vi ringde och rådfrågade farmor, som beordrade soffläge med foten på bordet, och ett bandage. Well, vi gjorde som farmor sagt. Och eftersom hon vurpade häromdagen också och skrapade upp både armbågar och knä så fick vi ju plåstra om knät som fått upp igen.. Vidar fann snabbt en anledning till att få vara inne, han också, så han hittade ett flera veckor gammalt blåmärke på smalbenet och sa "Ajaj, mamma... Mitt ben är sönder, jag måste nog också sitta i soffan och titta på Bompa med Leya." Haha! Han försökte så gott han kunde ;) Men med en muta gällande en Plopp-glass så fick jag ut honom på altanen en liten stund iaf :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0