En helt vanlig måndag


Herregud, vilken dag vi haft!
Det började med väckning kl.06.45. Och det var inte alarmet som väckte mig först, det var världens piggaste bebis ;) Jag lyckades hålla henne kvar i sängen till.07.30 - då insåg jag att ungen kommer inte somna om, och om hon gör det så kommer jag också göra det och då kommer V ramla in på skolan bortåt lunch ;)
L var lättväckt idag, och det tro på tusan att hon var det, hon som gick upp kl.07.30 igår för att åka med farfar, J och C till husvagnen... Det var dags att ställa in både vår husvagn och farmor och farfars igår. Sen blev det middag tillsammans med farmor, farfar, J och T. Så när L skulle i säng igår kväll så somnade hon på två röda. kl.20.30 var det knäpptyst i övre delen av våningssängen ;)
V var inte lika sugen på att gå upp imorse, han som annars brukar vara så morgonpigg... Men han såg fram emot att klassen skulle sjunga för honom idag eftersom han fyllde år på lovet :)
Så när jag fick ryckt upp alla ungar, gjort mig iordning och fyllt alla magar med frukost så packade jag in allihop i bilen, körde V till skolan och åkte sedan vidare till mamma. L tyckte det var väldigt märkligt att vi skulle vara hos mamma trots att hon inte var hemma. "När kommer mormor hem?"
Nångång mellan 9-12 skulle DHL komma och lämna leveransen hos mamma och de hade så märkliga "krav" på vem som kunde ta emot paketen så jag tog med mig tjejerna och åkte dit. Det är märkligt, oavsett hur gammal man blir så är det alltid lika skönt att komma hem till mamma, oavsett tid på dygnet eller om hon är hemma eller på jobbet. Det finns liksom ett lugn där. Och det är en så skön känsla att komma dit, det liksom luktar mamma, jag kan känna hennes parfym när jag går upp för trappen, eller när jag går för nära en jacka eller halsduk och klänna att det luktar mamma. Men så har jag ju alltid varit väldigt mammig, och nu börjar jag undra om det nånsin går över? ;)
Åter till idag: Vi hann bara vara där i 40 minuter innan v världens största lastbil stannade till utanför. En skitstor, skitful, skitgul lastbil.Jag gick ner och öppnade dörren med S på armen. Vad chauförren gjorde? Han körde fram pallastaren till trappsteget, bad mig skriva på, och gick sedan tillbaka till lastbilen. jag gick upp med S eftersom det blev så jädra kallt att stå där nere med dörren öppen. Jag utgick faktiskt från att tomten till chaufför skulle ställa in pallen i hallen. Mern så hörde jag plötsligt hur lastbilen körde iväg. Kvar på grannens garageuppfart stod pallen. Skitgubbe! Jag ringde DHL fort som tusan, förklarade läget och blev -hör och häpna- vidarekopplad! I 7 minuter fick jag lyssna på signaler som gick fram utan att nån svarade. Då gav jag upp och ringde A istället. Han var på väg till Gbg. Men så sa att han jag kan ju öppna plasten och bära in kartongerna var för sig. Givetvis. Det täntke jag inte ens på. Sagt och gjort. Sen ringde jag mamma som skulle återuppta jakten på den skyldige ;)
Eftersom chauffören var så tidig så kunde jag och tjejerna hänga i soffan i ett par timmar innan vi värmde lite mat och sedan åkte för att hämta V på skolan.
När vi hämtat V så åkte vi hem igen, förberedde middagen och fixade mellanmål i form av korv+bröd+mos innan det var dags att åka till farmor som skulle passa L och S medan jag åkte med V till bandyträningen. Så när vi kom hem igen vid 18.30 så var det onekligen galet skönt att fiskgratängen stod förberedd på sprisen, så jag behövde bara sätta på ugnen och slänga in formen när temperaturen var där den skulle. Under tiden badade jag alla ungar, körde en maskin tvätt, vek och sorterade tvätten från igår och duschade av mig själv. Sen åt vi och kämpade för att hålla S vaken tills jag hade ätit färdigt. Lillhjärtat vill ju gärna sova kl.19, så från ca.16.30-17 märks det att det snart är dags för sängen och kl.18-19 är bara en transportsträcka tills jag äntligen kan ge upp kampen om att hålla henne uppe "en liiiiten stund till". Idag kämpade vi ända till kl.20. Men hon somnade på två röda, sedan kom C hem och läste för V och L.
Imorgon är det dags för fotografering på dagis, och jag har äntligen bestämt vilken av de tre outfit-alternativen vi (jag) ska köra på :)
På onsdag är det Mulle för L, och på kvällen är det gympa. På lördag är det dags för bandyträning för V och simskola för båda två. Behöver jag meddela att jag är glad att jag har mitt körkort? Och behöver jag meddela att jag är innerligt tacksam för all hjälp jag får av farmor, farfar, J, T och mamma? Och behöver jag meddela att jag tycker att jag är värd några timmar i soffan på kvällen? ;) Jag täntke dock försöka strya upp mina sovrutiner lite, och komma i säng mellan 22-23 istället för 23.30-00.30. Igår gick jag och la mig vid 22.30 och somnade bortåt 23, och jag kan säga att det kändes betydligt lättare att gå upp imorse, även om ajg fortfarande var vansinnigt trött, men det är jag ju varje morgon ;) Lovet gick alldeles på tok för fort, jag fattar inte vart hela den veckan tog vägen!

Några bilder från idag :)

       
     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0