Kaos och katastrof


Det är minst sagt så det är i huvudet på mgi just nu.
Jag har tusen idéer, och inte ens hälften är genomförbara.
Slå ut väggarna mellan tvättstugan, duschen och klädkammaren, och sätta upp en vägg i mitten istälelt för att få ett stort badrum och en stor tvättstuga. Jag kan prioritera upp kläadkammaren till övervåningen istället. Vi skulle kunna riva ut badrummet uppe och göra om till klädkammare. Men ska man ha två barn, två våningar och bara ETT badrum? Nja. Det låter väl inte som nåt genomtänkt projekt. Men jag vill ändå.

Och jag vill inreda om! Jag vill ha nåt rum med mykcet färger, och mycket textilier (plädar, kuddar) och med en tygsoffa och långa gardiner i nån härlig höstfärg, t.ex. orange och övriga möbler i mörkt trä, gärna rödbrunt. Jag skulle aldrig nånsin få med Calle på det tåget.
I sovrummet skulle jag gärna ställa in en ny säng. En sån som Daniel ska sälja, fast en mörk. Det är det enda jag kan tänka mig att ändra på i sovrummet.
Badrummet nere skulle kaklar i olika grå nyanser, nåt ljusare på väggarna och nåt mörkt (t.ex. grafitgrått) på golvet. Och istälelt för duschkabin så skulle det vara snyggt med en "murad" glasvägg (glaskuber, som påminner om isbitar) och nåt transparant duschdraperi mellan glasväggen och badrumsväggen. Och nån golvhylla att förvara färgglada handdukar på. Och ljus. Massa ljus! Gärna doftljus. Det där skulle nog inte Calle vilja ge sig in i, det heller. Haha!
Och ett hörnbadkar i badrummet uppe. (Det badrummet som jag vill göra om till klädkammare. Hahaha!) Och massa ljus där också. Och ränderna på tvären. Det ska vara grått och vitt där, det har jag bestämt.
Jag är helt insnöad på grått.
Kombinationen gått/lila är vansinnigt snyggt. Helt nån asfaltsgrå och plommonlila då.

Jag har fått en släng av Po.P-besatthet igen. Jag sa till Calle att jag önskar mig en tur till Po.P i Göteborg (det är den närmaste butiken) i födelsedagspresent. Resten av önskelistan består av skitdyra grejer. Haha!
Det borde finnas Po.P Online, där de kan ta emot beställningar och leverera hem till dörren.
Och Ikea. Jag vill åka till Ikea. Fast det kan räcka med katalogen ett litet tag till.

En ryggbiff. 70 spänn. Inköpt i tisdags eller onsdags. Bäst före 17/8. Det skulle blivit grillad ikväll, mentyvärr går den inte att äta, den har blivit dålig av att ligga i kylen. Den luktar APA, är helt ihopsjunken och ser vansinnigt oaptitlig ut. Usch, jag är inte alls sugen på nån smarrig middag längre :-[

Kommentarer
Postat av: Robban

STOPP!
Broders säng är derdan såld! ;)

2007-08-13 @ 00:28:11
URL: http://www.robertryden.com
Postat av: Marja

Grått och lila är jättefint! Mitt vardagsrum går i grått och vitt nu, med kuddar och andra prylar i turkos och lila(no more orange), himla fint tycker jag. Om manär listig brukar man kunna få igenom de kostigaste ideerna. :) Jag är så avundsjuk på att ni har hus! Kram!!

2007-08-14 @ 14:15:10
URL: http://marjasoder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0